söndag 29 juli 2018

Sista rycket...

Vilken fantastiskt skön ledig helg det blev.. 
Välbehövligt efter denna hektiska sommaren med 2 dar ledigt i rad! 

Igår fm åkte vi till Fardhem på loppis!! 
Sjukt varmt men lyckades plocka på mig endel ändå innan jag inte pallade mer.. 

Igår em åkte vi ett stort gäng till Klinte o hängde hemma hos goda vänner i värmen. 
Så mysigt men som sagt sååå varmt! Höll på att smälta bort ett tag.. 

Alltså jag är såååå trött på denna tryckande, kvava & eviga värmen nu! 

Innan det bar av till Warfsholm vankades det pizzabuffe´...
Så välbehövligt inför kvällen! 

Sen gick vi till Warfsholm för att se Takida! 
Så vackert ställe & skön stämning! 
Takida va riktigt bra live men lite kort konsert tycker jag. 
Blev en härlig sommarkväll med vänner!

Efter konserten drog vi oss tillbaka hem till F&A och roade oss med poolbad, öl & pizzarester innan bussen gick hem igen! 


Somnade så gott & vaknade pigg o utvilad vid 8:30! 
Vid 10 va jag igång ute i loppisen med att packa upp o sortera allt nytt som jag fått skänkt av generösa människor här i byn!
Så tacksam för det!
Slog mig också att detta skulle bli sista gången jag håller öppet i sommar.
Tiden går snabbt när man har roligt o fullt upp! 
Lite ledsen att jag inte kunnat/orkat ha öppet mer, men så är det..
Är ju sådant tempo på jobbet o i vardagen under sommarmånaderna. 

Idag va det en galet bra dag i loppisen! Massor av besökare. Vid några tillfällen va det så många som 6-7bilar samtidigt på gården! 

När klockan va 16:15 åkte dom sista o jag hämtade in skyltarna och packade in allt! 

Sen drog jag med Agnes, Esther & Astrid till Asträsk för ett svalkande dopp!
SÅ många träsk-bad som jag gjort i sommar har jag inte gjort sammanlagt under alla mina år jag bott el besökt ön.
Älskar Asträsk, så fint där!

 Ikväll va det 2 pirriga tjejer som gick i säng. Väskorna är packade o imorgon efter lunch flyger dom själva till Göteborg där mormor & morfar hämtar dom! 

Så mysigt för dom & för oss! 

Sjukt lyxigt o skönt med barnfritt sista arbetsveckan.. 
Är rätt slut nu men ändå hyfsat omladdad efter skön helg! 

4 arbetspass kvar sen semester! 

Som jag längtar! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar