onsdag 20 februari 2019

Bara 2dagar till... SEN...!!!!

För att mildra all ev moralpanik/dåligt mamma-samvete så vill jag börjar med att göra klart: 
Jag ÄLSKAR min familj! 

OCH det är så fantastiskt skönt att vi alla äntligen är samlade i vardagen iom att Anders är hemma igen efter att ha jobbat många veckor på fastlandet. Det känns lite ovant men fantastiskt! 
Bara grejen att laga & äta middag ihop typ varje kväll..  Att vi är 2 om allt vardagligt som disk, tvätt, läxor,  you know...Älskar det!! 


MEN!!!!! 

På Fredag flyger barnen till mormor&morfar. Jag o Anders får sen en mysig kväll tillsammans med "På spåret" final..... Och sen tidigt på lördag morgon åker Anders o bowlar på fastlandet.  

Det vill säga: JAG ÄR ENSAM HEMMA!!! 

Jag har iofs en sjukt massa o göra iom projektet "Mamma & Pappa FIXAR RUMMEN" som vi gav barnen i julklapp så jag ska alltså rensa ur & tömma BÅDA barnens rum. Så vi kan måla, fixa & greja hela söndagen.. 

MEN!! 

Jag är ENSAM!! 

Älskar att vara ensam... Det va länge sen sist.. Iofs varit ensam några timmar hit o dit men iom att alla lämnar ön så blir det på riktigt o jag behöver/kan inte vara tillgänglig.

Ser sååååå fram emot att vakna ensam, jobba på här hemma ensam, lyssna på poddar, musik, dricka kaffe, tok-rensa rummen & på kvällen laga något riktigt gott till mig och se Mello, ENSAM! 


Har varit riktigt desperat efter "ensamhet" senaste månaderna..Trots att jag är relativt pigg just nu så är jag i grund o botten rätt trött, finns ingen direkt buffert att ta av.. 
Värsta kvällarna i vintras (när Anders varit iväg o allt känts övermäktigt) har jag legat o sökt på sista minuten resor för 1 person.  Men det är lixom inte görbart.. Man kan lixom inta bara dra, hur mycket man än vill ibland. Det är grejen med föräldraskapet/äktenskapet. Man kan INTE säga upp sig inte ens en vecka. Iaf inte utan samtycke.. Så man kör på o nynnar på "Havanna Mamma" av Veronica Maggio när det är som värst o drömmer sig bort iaf..
 Och om inte Scandic varit fullbokat o jag blev sjuk för 1mån sen så skulle jag haft en hotellnatt ensam. Men det sket sig..  

Men på Lördag sker det!! 

ENSAMTID!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar