onsdag 13 februari 2019

Tänk att det kunde va så fantastiskt....

När kräksjukan slår till......

Och detta bara för att jag för första gången på länge inte varit ENSAM m sjukt barn!!!! 

Allt känns så mycket lättare nu när Anders är hemma. Hade jag varit ensam i natt när Astrid blev sjuk hade jag nog brutit ihop lite, funderat på att elda upp hennes säng och varit ett vrak idag. 

Men ist tittade vi på varann, konstaterade läget, garvade lite åt situationen och sen körde vi på som det grymma team vi faktiskt är..  Anders städade upp i hennes säng, jag duschade av henne o bäddade nere i soffan, bar ut sängkläder o startade tvättmaskinen. Sen fick Anders sova o jag tog hand om Astrid hela natten i soffan eftersom jag va ledig idag.

Sov knappt alls fram till 6.. Sen fick jag iaf 2h när det lugnade sig lite. 

Dagen har vi tillbringat i soffan och Astrid har haft en tuff dag men har ändå haft humorn i behåll mellan varven och varit så rolig, klok, skön o kavat som hon är, trots att hon varit väldigt klen o påverkad..
Vi har kollat Pixar filmer & hon har fått serverat ALLT hon varit sugen på..  Cola, godis, ramlösa, glass, ravioli, digestive-kex, vindruvor, proviva ...

Tulpanerna jag fick av en kund igår förgyllde verkligen min dag idag. 

Nu är Astrid äntligen piggare men klagar fortf lite över ont i magen. Men har fått behålla allt sen 5-6h tillbaka.  Hoppas natten blir lugn.. 
Och jag kan inte fatta att jag ändå är hyfsat pigg trots typ NOLL klok sömn på snart 48h.   

Nu hoppas jag att vårt flitiga hand-tvättande, engångsservetter o städande av toaletten lönat sig o att vi andra slipper. Men jag väntar nog till Lördag innan jag ropar hej.. 

Inatt hoppas jag få sova gott och imorgon vabbar jag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar