lördag 23 februari 2019

Ensamheten....

Kom hem från jobbet igår strax efter 19 och huset va alldeles tyst o tomt. Anders kom hem strax efter mig då han varit i Visby o satt barnen på flyget till Mormor & Morfar..Där kommer dom få 4 fina dagar innan dom kommer hit tillsammans med dom på natten tis/ons..
Så ovan men skön känsla att bara vara vi 2 hemma.. Att få prata till punkt, bara vara & inte behöva vara föräldrar för en stund. Jag fixade lite chark & Ostbricka medans Anders  fixade uppe. 
Vi kollade "På spåret" finalen och sen såg vi 2 avsnitt av "Nedsläckt Land" innan vi somnade gott.

Jag vaknade till när Anders steg upp och åkte tiiidigt i morse. Han är iväg o bowlar på fastlandet hela dagen och kommer hem först sent i natt. 
Sen somnade jag om och sov till kl 10 när jag vaknade av mig själv. 
Vilken fröjd!! 

Frukost till nyheterna och sen tog jag itu med det jag SKULLE göra idag. Rensa ur barnens rum. 
Vi gav dom nämligen "Mamma & Pappa Fixar Rummet" i julklapp.. Dvs att vi ska måla, organisera, rensa, pynta & pimpa deras rum nu medans dom är bortresta.

Startade en P3 dokumentär och kavlade upp armarna....
Jag började med det lättaste (Astrid´s) och rensade ur, slängde massor o packade ner i 2 lådor. En ska packas upp sen och den andra är det jag inte vågade slänga..  (Hoppas den ska förbli nerpackad)..

Sen tog jag itu med Agnes rum.. Hon är som jag, en samlare!! PHU!!!! 

Fick ta en lunchpaus mitt i för att orka..

Men nu är också hennes rum nästan klart.
 Tänker avsluta imorgon när medans Anders börjar måla Astrid´s rum.

Sen kollade jag ett avsnitt till av programmet "Nedsläckt Land" innan jag kröp ner i ett varmt bad och låg där o skrålade till musik i nästan 1h..  Sådant man bara kan göra när man är ensam.. Ha ha ha!! 
Åkte och köpte chili o "jätte-räkor" till min pasta ikväll. 
Så snart ska jag laga en riktigt god middag till mig och se om den 4:e deltävlingen i Mello är något att ha.

Vid midnatt kommer mannen hem igen.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar