måndag 4 januari 2010

Idag är en bra dag...

Trots att Agnes vaknade kl 3 igen och VÄGRADE somna om. Så vi gick upp vid 6 när Anders skulle upp för att jobba. Stackars Anders som knappt sovit sen 3. Jag fick ju ta igen min sömn sen. för vid 7 somnade jag & barnen om och sov till halv 10. Så mysigt att få sova ihop m Agnes, brukar alltid ha Astrid som ett frimärke på kroppen men imorse sov hon i vagnen.
Frukost, sen påklädning av ALLA... Första gången på länge som alla är ur pyjamasen innan lunch. Sen somnade Astrid om i Vagnen så jag & Agnes har lekt lite. Och så har hon lekt massa själv medans jag vikt tvätt. Hon har blivit jätte duktig på att hitta på lekar själv (toppen för fantasin) och hon blir inte alls så rastlös & frustrerad som i börjar av "jullovet". Roligast idag va när jag hittade henne under vår mistel pussandes på en av sina bowling käglor. :-) Hon har ammat sin docka. Hon har även byggt en koja av några blöjpaket och nattat alla sina kramdjur där i hörnet. Nu har Astrid flyttat över till sjalen och sover vidare där. Va mycket bättre allt blir när jag kommer ihåg att ge henne minifom. :-)


Nu ska jag försöka få kontroll över tvättberget i källaren... Förstår inte varför det ALDRIG minskar.. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar