lördag 27 april 2013

Punkt nr 1 i våran strukturplan!!

Jag & Anders kom hem efter lite ärenden på Hemse i eftermiddags, tog varsin kopp kaffe & började prata om att nu får vi ta mig f*n försöka få lite struktur här "hemma", så som vi hade det i andra huset.. Dom flesta sakerna hade efter 5år fått "sin plats" & det va relativ ordning&reda. Förutom på barnens leksaker då....

Här har vi inte riktigt orkat engagera oss i struktur & sakerna har INTE någon självklar plats eftersom detta bara är ett tillfälligt boende. Nu är KAOSET ett faktum & det blir mer och mer svårtstädat. Så vi har gjort en plan & to do lista!

Punkt 1: Flytta tv-rummet från mörka, kalla & nästan lite fuktiga rummet på nedervåningen upp till stora ljusa luftiga & fräscha salen. Att vi haft tv-rummet där nere beror mest på att brasan finns där, har varit tvunget i vinter. Men i salen finns en kakelugn som vi nog lärt oss hantera nu. Så i bästa fall behöver vi inte ens flytta ner nästa vinter dvs om vi bor kvar här då.

Jag har känt mig lite bättre idag men ändå andfådd & trött..  Vi började fixa & bära lite grejer och jag kände mig rätt klen.. Så jag tog det lugnt men efter någon timme började jag känna mer & mer ork. Och nu känner jag mig grymt pigg & mycket friskare....  Misstänker att kortisonet börjar verka. För som genom ett trollslag ökade energin, tröttheten är nästan borta, andningen inte alls lika tung och jag mår så mycket bättre.

Såhär fint blev det i salen... 
Saknar inte det mörka, unkna & slitna rummet med lågt i tak...

Utsikten här från datorn inne på kontoret!!

Nu är det bara några punkter till som vi ska klara av närmsta veckorna!! Så kanske vi kan ha lite ordning & reda här framöver. Och det här lilla projektet blir en bra mjukstarts övning på projekten & kvällsarbetet som väntar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar