tisdag 2 april 2013

Mina loppis favoriter: Gabriel keramik!!

Keramik från Gabrielverken är min allra första loppis favorit! Har hunnit samla på mig en heldel dom senaste åren. Nu är det mesta nedpackat i väntan på "The drömhus" men jag har hunnit fylla på samlingen rätt bra under det gångna året! Allt är ju inte nytt men kanske hälften...

Svårt att välja EN favorit men jag gillar nog Aubergine formade faten bäst. Både dom rundare & dom avlånga (dom 5 till vänster i bild). Har ett ljusgrönt rundare Aubergine som syns på översta bilden och ett svart med två auberginer som sitter ihop som är nerpackat .  :-D

Faten med flera fack är grymma till TACOS & större Aubergine faten är perfekta till en sallad eller Risotto.

Några av dom senaste tillskotten är det svarta tuunga fatet & den härligt turkosa Ananasen!
Så roliga att samla på då dom finns i så många härliga färger & former!!!

Och nu under semestern la jag ett vinnande bud på ett fat i "ny" form på TRADERA. Hämtade upp det hos en rar kvinna i Forshaga när vi begav oss söderut förra helgen!


Snygga, färgglada, tåliga & ANVÄNDBARA!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar