tisdag 10 september 2013

Dagens gnäll!!

Senaste tiden har det varit extra jobbigt dethär med ETT HEM!! Eller rättare sagt avsaknaden av ett hem, ett hem som är vårt!!
Låter som värsta i-landsproblemet kanske men det är väldigt påfrestande att inte veta vart & när vi ska hitta vårt hus, kunna packa upp & göra det till vårt!! Vi är fulla av idéer & drömmar om hur det ska se ut. Vi är rörande överens om det mesta & såååå sugna på att lämna tv-soffan och börja riva, måla, spika & kakla. Enda som saknas är just HUSET!! 

Utbudet här i Stånga är tyvärr inte stort.
Vi har ju ett litet krav som vi inte vill släppa. det är att LÄGET ska passa oss.  Det är ju som sagt det enda som inte går att ändra på... Alla andra önskemål som tex bastu & brasa har vi lagt åt sidan nu.. Jag är snart redo att även sätta upp lapp i affären om "hus sökes"...

 Jag köper inredningstidningar av gammal vana men blir mest bara ledsen när jag läser dom!!   

Glömmer lixom bort att jag bara har ett "väntrum" att inreda där jag på sin höjd kan flytta soffan & bara hänga tavlor på befintliga spikar. Varje gång vår situation går upp för mig får jag en klump i magen & jag lägger tidningarna på hög.
Måtte det lösa sig snart!!

Dagens husgnäll avklarat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar