torsdag 29 maj 2014

Me, myself & I !!!

Dom senaste veckorna har varit spännande, omtumlande & rätt intensiva. Jag har fått nytt jobb samtidigt som Anders har varit borta myyyycket. Svensexa i Palma, kurs på fastlandet & i detta nu Metallica konsert i Sthlm. Jag har däremot varit ensam med barnen & vardagen samtidigt som jag försökt lära mig MASSA nytt 9-18. Är otroligt glad och lycklig över detta men samtidigt lite trött i skallen.

 När jag fick mitt schema för kommande 2 veckor såg jag direkt att jag är ledig fre, lör & söndag nästa vecka..  Första spontana tanken va: Jag behöver åka iväg själv!! Samtidigt känner jag mig egoistisk för att vi behöver ju vara tillsammans också! Men efter lite eftertanke & prat med min fina man så bestämde jag mig för att dra till Sthlm en helg. För vi kan vara tillsammans en annan helg när jag fått ladda om, unnat mig & landat lite.  Det blir bättre så. Jag blir helt enkelt roligare & gladare då.

Så ikväll bokade jag biljetter för mig & bilen till Stockholm.

Nästa Fredag morgon åker jag & kommer hem först natten mellan Sön-Måndag. 

Jag ska sova OSTÖRT i Maja & Joels sköna gästsäng, hänga med Maja som jag har svår abstinens efter, hoppas på loppisar, hänga i deras fina trädgård, träffa vänner & så SKA jag till bla IKEA & så ska jag försöka hitta en klänning till sommarens bröllop. 

Nu när jag bokat så känns det helt rätt & det dåliga samvetet är som bortblåst. Can´t wait!!

Men innan det händer massa kul. Grillkvällar med förskola & dagis. Och nästa vecka är planen att pappa & min farbror med vänner ska köra Bouskett hit till Gotland. Bouskett är Pappa & farbrors ståtliga båt som dom renoverat bräda för bräda mellan 1998-2005 och som senaste åren gjort bla Göta Kanal 2ggr & otaliga resor mellan hemma hamnen i Pukavik till stugan i Norra bohuslän.  Ska bli häftigt att se henne lägga till i Klinte nästa vecka!! Och roligt att träffa pappa, Ronnie & grabbarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar