måndag 19 maj 2014

Tiden bara rusar fram...

Helgen blev urtrevlig. Ute hela lördagen i trädgården & sen utekväll i stan med ex-kollegorna. Tapas, öl & massa tjejsnack. Hur trevligt som helst! Hade turen att en vän här från Stånga som körde va inne i stan på konsert så jag fick skjuts hem & slapp passa bussen.

På söndagen jobbade jag kortpass 11:30-16 så med massa energi kvar i kroppen efter jobbet så blev det nypremiär på runkeeper. Ja det är 1:a ggr sen vi va i New York. Har varit lite stökigt & omtumlande senaste tiden. Men igår infann sig lusten igen. Blev 5.8km. Dumt nog hade jag glömt bort att äta sen frukost så när jag kommit halvvägs va jag så hungrig att jag fick ont i magen. Tur att vi va bjudna till svärmor på kålpudding så det va det enda som bar mig framåt sista kilometrarna. Gick direkt dit & åt helt ogenerat 2 portioner + rabarberpaj.  SÅ himla gott! Och jag misstänker att dom där 5.8km va rätt meningslösa efter den måltiden. Men men..

Idag va det tillbaka till jobbet. 9-18 bara swischar förbi.. Plockat varor, fixat med veckans extrapriser, suttit i kassan, tagit emot förtidsröster, lämnat ut paket och kollat igenom & gjort beställningar. Verkligen varierat jobb där jag fortf lär mig minst 2-3 nya grejer varje dag. Hur kul som helst!!

När jag kom hem hade jag 2 barn extra här medans Anders & Jocke bowlade så medans tjejerna lekte ihop fick jag tid att baka en smulpaj & bröd med lite hjälp av Matilda. Mysiga tjejer!

Imorgon är jag & Astrid lediga. Blir en tur till stan för lite loppis, shopping & öron,näsa,hals mottagningen med hennes öron. Hoppas lite på att hon får rör i det andra också snart.

Som sagt dagarna bara rusar förbi, mycket jobb men ändå hinner/orkar jag med massa kul på min fritid.. Precis såhär jag drömt om att leva & nu gör jag det. *nyper mig i armen*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar