tisdag 7 april 2015

En annorlunda påskhelg..

Påsken blev somsagt inte som den va tänkt från början eller som den brukar va.. Den brukar firas med min familj och varannat år på vårt Älskade Tegelstrand. Men så blev det inte i år men det blev rätt bra ändå.

I Torsdags va det dags för ännu en kväll på Gumbalde. Förra gången blev väldigt lyckad med många besökare & god stämning. Så förväntningarna på denna kvällen va höga..

Jag skyndade hem från jobbet vi 17, tog en dusch, satte på min nya fina gröna klänning & förberedde för att våra vänner skulle droppa in.. Vi va ett jättegäng som skaffat oss barnvakt & skulle träffas här hos oss före. Närmare bestämt 18-19pers trängdes i vårt lilla hus. Känner mig så lyckligt lottad över att ha alla dessa fina, roliga & härliga människor i mitt liv..

Vi hämtade en hel massa pizzor på Gumbalde. Vi åt, pratade, drack gott, skrattade & pratade ännu mer. Lite senare trillade det in ytterligare 2 fina vänner helt spontant. ÄLSKAR sådanahär kvällar när huset är fyllt av vänner. Strax innan 23 va det dags att gå över gatan för att fortsätta kvällen med dans & fest. Och även denna kvällen blev det mycket folk på Gumbalde, ca 160pers. Kollade in telefonen nu men jag tog faktiskt inte en enda bild under kvällen. Hade fullt upp med att umgås & roa mig.

När dom stängde hängde jag motvilligt med på efterfest (är väldigt dålig på att efterfesta) men smet snart därifrån och gick hem. Passade på att städa undan pizzakartonger, flaskor & glas efter förkvällen innan jag rasade ner i sängen med ett leende..

Dagen efter kvällen före vaknade jag törstig, öm i håret, trött men lycklig. Kröp ner i soffan & kollade på topprullen "4 Nyanser av brunt" medans jag laddade om & piggnade till. 
Innan lunch kom barnen hem från svärfar där dom varit sen igår kväll. GRYMT tacksam för att svärfar tog barnen ensam en hel kväll, natt & morgon innan han reste till Sthlm. TACK!

Långfredagen blev slapp. Barnen lekte med sommargrannen, gick påskkärringar, jag va förbi jobbet för att kolla läget i charkdisken & handla lite mat. Efter en stor portion pasta m räkor slocknade jag i soffan vid 19 & vaknade först kl 00:30 då jag lommade upp i sängen o somnade om.. Va nog liiite sliten efter hektisk arbetsvecka, förkylning & sen en festkväll på det..  Men det va det värt!

Efter jobbet i lördags packade vi in mat & övernattningsväskorna och drog med våra vänner till deras stuga vid havet. Blev en lugn & fin kväll m god mat (gubbröra, lammstek & urgod marängefterrätt), massa barn & vänner.

På Söndagen va jag ledig & då vankades det firande av fina Märta som fyllde år. Vi träffades på Gumbalde där några åt lunch. Jag hade ätit & nöjde mig med en öl innan vi cyklade mot Malmgard där det vankades Modevisning för 3:e året. Det va Aira Lee & Elisabeth Wickström som visade sina kläder. I år med temat "In The Garden"!! 

Innan modevisningen serverades det kaffe & massa goda hembakade kakor. Pariservåfflorna smälte i munnen!! 

Så drog det igång!

Häftiga kläder, cooola & snygga modeller och en glädjefylld show! 

Fanns också massa häftiga tuppar & kycklingar i plåt utspridda i lokalen. 
Jag blev kär i denna som tyvärr redan va såld!!

Efter modevisningen trampade vi till Gumbalde igen för ett glas vin/öl och lite tjejsnack.

Sen cyklade vi vidare hem till födelsedagsbarnet där det bjöds på massa gott i "salen".. 

Till kaffet serverades en makalös efterrättsbuffe..
Kolakakor, Maccarons, nötkaka m daim & 2 olika biskvier. Allt ljuvligt gott & hembakat såklart!

Strax innan 21 cyklade jag hemåt. Mätt samt förundrad o lycklig över vilka fina vänner jag har och hur mycket kul vi har här i lilla Stånga! 

Nu är vardagen tillbaka & Anders är i Sthlm denna veckan.

Men som plåster på såren verkar våren verkligen vara här..
Denna veckan ska bli solig & varm!! Längtar efter ledig helg med trädgårdsfix & Junta!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar