torsdag 2 april 2015

Förkylning & garderob!!

Härom dagen landade Agnes förkylning hos mig... Jag va täppt, ont i huvudet, hostig & seg.. Och med lätt panik!!!! Igår va jag inte tuff.. 

Men nu har den nog förhoppningsvis ändrat riktning. Idag har jag varit lite matt & snorig men hostan är bättre och jag har känt mig friskare och helt klart piggare, uppenbarligen då jag fortf är vaken.. :-D 
Tackar ingefäran, honungen, zyx, D-vitamin, treo, gurkmeja, Ipren, Berocca boost, C-vitamin & lite vila samt massa vatten för det!! Gått ALL IN på allt som finns att tillgå!  

Och tur är väl det för imorgon vankas det en hektisk heldag på jobbet. Ska bli så himla kul med påskhandeln! Sen när jag slutar vid 17 gäller det att ila hem. Packa barnens övernattningsväskor, duscha, klä på, måla naglar & sminka mig samt förbereda m lite tända ljus & fördrink för kl 19 kommer en stor härlig drös med fina vänner hit! Ska bli spännande att se typ 16 pers få plats här.. Som tur va finns det massa hjärterum!  

Vi ska hämta massa goda pizzor på Gumbalde, äta, prata, skratta & "förvärma" här hos oss för att sen gå bort till Gumbalde för en helkväll m "Snöröj" på scen!!

Längtat efter imorgon ända sen senaste kvällen på Gumbalde.. Hoppas & tror att även denna kvällen blir en TOPPEN bra kväll/natt!! Mycket tacksam för att svärfar skjuter på sin resa & tar båda barnen själv en kväll&natt innan han åker till Sthlm på fredag! TACK!!  

Det där med garderoben då??

Jo för några dagar sen började ju Anders bygga om nischen i vårt sovrum till en garderob.. 

Han har reglat, satt gips, spacklat, tapetserat & satt lister. Nu är det bara dörrar & inredning kvar. 
Så himla fint det kommer bli & rymligt..

Inredningen kommer bestå av en smal hylla för jeans, min "reda" hylla m smycken, korgar m underkläder & strumpor och en smal hylla överst för väskor & stänger för galgar. Och självklart belysning! Kommer bli sååå himla snyggt & bra! 

NU ska jag krypa ner, sova gott & ladda batteriet fullt! 
Imorgon blir en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar