söndag 3 maj 2015

Fin helg..

Min syster, hennes man & bäbiskula kom hit i Onsdags. Jag jobbade på Torsdagen men sen har jag varit långledig.

Det har varit så mysigt.. Vi har varit på loppisrundor, vid Maj-brasan, på sightseeing vid "Jungfrun" i Lickershamn, hängt här hemma, ätit gott & medans Maja tog sin dagliga tupplur på eftermiddagen så passade jag på att jobba på i loppisen.

Börjar få ordning där ute nu o många lådor är uppackade men många återstår... Får bli efterhand så att det finns nya saker varje gång jag har öppet..

Det där med prismärkningen är knepig men jag försöker ligga lågt även på dom fina fina grejerna! 

Att känna lilla bäbisen sparka & röra sig där inne får mig att verkligen förstå att min lilla lillasyster snart ska bli MAMMA (och Joel pappa) & att jag ska bli moster.

 Som jag längtar efter att få hålla i den lilla!! En månad kvar nu!!

Agnes & Astrid är också väldigt nyfikna & förväntansfulla över att få ännu en kusin.
Vi är såååå många som längtar efter denna lilla bäbisen. Och även dom andra 3 bäbisarna som snart dyker upp i släkten! 

Tidigt i morse åkte Maja & Joel tillbaka till Sthlm. Tänk att nästa gång vi ses är dom föräldrar. 

Efter en sen frukost gick jag ut & satte potatisen..  I trädgårdslandet börjar iaf löken & ruccola titta upp.. Alltid något då det varit rätt kallt. 
Och precis efter att jag va klar så kom ett ordentligt hällregn. Som på beställning! Hoppas nu på lite mer värme & sol så att det börjar växa ordentligt därute snart. 

Till middag ikväll lagade jag nässelsoppa m lite kajp & potatis. 
2 av 4 gillade den, jag & Astrid! Dom andra 2 åt rester från helgen. Alla mätta, nöjda & glada!

Sen gick jag ut & packade upp, prismärkte & ordnade lite till ute i loppisen!

Nu ska jag krypa upp i soffan med mannen & en film!!

Nöjd efter en lång & skön helg!

1 kommentar:

  1. Åhhhh bebismage!!! Myyys! Det är ju så himla spännande med små människor på jäsning. Min bonussyster väntar en liten bebis i sommar och min bästis skall ha bebis i oktober.

    Du har så fint i ditt land! Jag blir ju sugen på att gräva upp hela trädgården här.. Lite för långt till potatislandet för att jag skall gå igång där borta. Jag får titta på dina bilder och drömma lite istället..

    Alltså jungfrun! Mitt smultronställe nr 1. Jag är ju född där i krokarna. (I ett gult trähus i stenkyrka sorby) vi gick alltid på söndagspromenad till jungfrun med pappa. Så vackert och fint!

    När öppnar du butiken? Jag och Torsten skall ha en loppissommar delux har vi bestämt. ;D

    SvaraRadera