fredag 29 maj 2015

Stolt & lyckliga Moster Lina!!

Igår blev jag moster för 1:a gången.. Det känns otroligt stort, faktiskt nästan lika stort som när jag fick mina egna barn. 

Känns som en evighet sen Maja kom ner till Gotland i slutet av September i fjol & berättade att hon va gravid!!! 

Sen dess har jag längtat, nojjat & väntat på dagen B som i Bäbis. Följt systers graviditet i en gravid-app till&med.

Så igår kväll fick jag ett sms från en stolt far. Tårarna rann & jag flinade som ett fån. 

Lilla fina Nancy är här! 

Och hon är ljuvlig! Kan inte sluta titta på denna bilden.. Im in LOVE!!  Hon ser så klok ut! Så jag hade delvis rätta, det skulle komma ett väldigt vackert & begåvat barn. Sen att jag va helt inställd på en gosse & fortf är lite "chockad" att det va en tjej är bara ännu ett bevis på att jag är värdelös på att gissa kön.. 

Men nu känns det ändå så självklart att det va Nancy som låg där inne & sparkade på min hand för bara 3 veckor sen.

Så himla lik sin mamma vad jag ser nu men har helt säkert fått några fina drag från sin far också. 

Nu väntar & längtar jag på "grön-flagg" från nyblivna föräldrarna & såfort det sker kommer jag packa lilla väska & ta båten till fastlandet för att få träffa "Mosters Älskling" & stötta o hjälpa dom nyblivna föräldrarna. Längtar ihjäl mig efter att få hålla den lilla efterlängtade godingen i min famn.

Äntligen är alla fina bäbisar i släkten ute. För förutom lilla Nancy har jag även fått 3st underbara söta  kusinbarn nu i Maj. Tvillingarna Ebbe & Uno och lilla Ingrid!
 Maj månad har verkligen varit en Baby-boom månad i "Persson-klanen".. 4 barn har blivit 8!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar