onsdag 27 maj 2015

Oj oj oj... Vilken nostalgi!

I många många år har jag släpat med mitt (och syrrans) nintendo 8 bit i en flyttkartong.. Testade att starta det någon gång i Rissne för 10år sen, spelade ett tag tror jag men så la det av. Det packade ner i väntan på att jag skulle fixa det. 

Och där har det legat.. Hittade det nu i flytten hit & testade att starta men det lyste inte ens så jag eftersökte en sladd på FB för 6mån sen & igår hittade en vän här i byn sin sladd som jag fick låna för att se om det va sladden som va fel.. Och det va det!! 
Så nu ska jag bara köpa en ny sladd & lämna tillbaka den lånade.

Nu ska barnen äntligen få spela riktiga tv-spel!! Vi har haft fram Anders Playstation ett tag. Ungarna gillar det men jag fixar inte det. Blir så rörigt & så tappar jag orienteringen på banan.

Tacka vet jag 8-bitars.. 
Anders hittade en kasse med lite gamla grejer han sparat & där låg hans instruktionsbok, Super Mario bros 3 & en till handkontroll!! 

Vilka massa roliga spel.. Älskade "Duck Tales" & "Dream Master".. Undrar om dom är lika roliga nu. :-D 

Agnes övar & övar! 
Men nu är det verkligen läggdags för henne.....
 Så jag kan få spela lite i några timmar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar