fredag 15 maj 2015

Senaste dagarna: Vip-kväll, Premiär & "Amelia sommar" !!

I onsdags kväll kom ett gäng fina vänner förbi på en liten "förhandsvisning" i loppisboden. Vi drack rosa bubbel, tjattrade, åt salta pinnar & trots att jag sagt att jag absolut inte förväntar mig att dom ska handla så shoppade tjejerna loss. Så himla trevlig kväll.. Blev inte mycket förberedelse dock men det va inte mycket kvar att göra utan vi ägnade oss åt att umgås istället.
  
Vaknade ändå tidigt på Torsdagen. Pigg, peppad & pirrig.

Innan kl 8 va jag ute i boden & fejjade!
Städade undan efter kvällen innan, målade sista skyltarna, dammsög & fixade det sista..

Klockan 12 vände jag på STÄNGT skylten & satte ut små skyltarna för att visa vägen hit.

Och rätt snart trillade dom första förbi.

Det kom faktiskt en heldel folk trots att det är lågsäsong. Mycket tack vare "Kaffikalaset" & "Öppna Ateljer" tror jag. Annonserar ju inte mer än på FB just nu..
Mellan "kunderna" packade jag upp lite mer, prismärkte & gallrade i köksträdgården.

Mycket nöjd med 1:a dagen.. Många bybor kom förbi för att kika & önska mig lycka till men det dök också upp endel utsocknes besökare! Så himla kul, vad va det att vara nervös för? Dagen innan undrade jag vad jag gett mig in på & ville "hoppa av" lite. Så typiskt mig, tycker ju att det är väldigt jobbigt m uppmärksamhet, att stå i centrum & är rätt blyg trots allt. Fast ändå älskar jag att träffa & prata med nya människor. 

Det finns 3 positiva saker med den här loppis-grejen.

1: Jag blir av med saker jag inte behöver längre & får dessutom en slant för det!
2: Jag ÄLSKAR att pyssla, plocka & fixa därute. Nästan meditativt. Mitt lilla andningshål & hobby.
3: Jag MÅSTE vara hemma & vara utomhus. Pula i trädgården, sitta o läsa, lyssna på P4 och fixa i boden mellan besökarna medans barnen springer runt och leker.

Allt jobb som varit senaste veckorna med dethär har lönat sig & resulterat i ett LUGN!  

Imorgon kör jag igen!

Idag kom ett stort vitt kuvert i brevlådan. I det låg årets "Amelia Sommar" och i Loppis-specialen dyker lilla jag upp..

Har ju vetat det ett tag. Det började med ett mail i våras, en telefon intervju & Anders som fick leka fotograf. 

Så himla pirrigt, läskigt & urkul!  

Nu är det snart dags att krypa i säng m Astrid. Dom andra 2 sover borta ikväll. Agnes hos en kompis & Anders är på ölprovning. 

Imorgon bitti drar vi iväg på loppis tidigt för att hinna tillbaka till jag öppnar vid 12.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar