torsdag 23 juli 2015

Snart är det dags...

Känns som det va nyss jag stod framför kalendern & räknade till 6 veckor innan det va dags för semester & hela sommaren låg framför oss.
Men plötsligt är det dan före dan... Bara en arbetsdag kvar. Kan inte fatta vart dagarna tagit vägen & snart är det Augusti. Förhoppningsvis dyker sommaren upp snart också..

Har varit en hektisk & rolig sommar so far.. Det har blivit 2 spontana kvällar i Burgsvik, några mysiga grillkvällar & mycket tid i min älskade loppisbod. Nytt ansvarsområde på jobbet & högsäsong i butiken. Har varit så roligt & spännande men nu ska det bli skönt med 3 veckor semester.

Jag startar semestern med att väckarklockan ringer tidigt på lördag. Då vankas det jätteloppis i Fardhem och några loppisar till. Sen ska jag hem, ladda, färga håret, slappa & göra mig vacker inför en hejdundrande 40-årsfest för 3 goda & snygga vänner på lördagen!

Sen blir det 2-3 slappa dagar hemma. På Måndagen håller jag öppet i loppisboden. Sen ska det packas, skördas lök & potatis. Känns skönt att inte stressa iväg trots att jag längtar ihjäl mig till vårt paradis i Norra Bohuslän.
För gud vad jag längtar efter Agnes, salta vindar, krabbfiske, salta bad, nystekt makrill, Nancy (och hennes föräldrar), lugnet, flera loppisar, häng med mamma&pappa,  sovmorgon, kvällar på klippan ensam med Anders, öl & kastmete.

Det enda vi har inbokat är 1dygn i GBG med barnen. Det vankas heldag på Liseberg & hotell övernattning och sen även en kväll & natt i Falkenberg då jag, Anders & min pappa ska avnjuta pappas julklapp dvs Kim Larsen konsert!! Och självklart att vi svänger inom Gekås i Ullared då också!!
Som grand finale blir det Bröllop i Sthlm innan vi åker hem igen. Men där emellan blir det förhoppningsvis endel sol, salta bad, fiske, skaldjur, loppisar & lugn o ro.

Men nu blir det sängen för att ladda om inför sista arbetsdagen sen ska jag njuuuta av ledigheten!  Tänk att den är så nära!

Och när vi kommer hem från semestern väntar ännu mer kul & spännande. Astrid ska börja förskoleklass, vi får trevligt weekend besök av vänner från Stockholm &  sist men inte minst... den 17/9 åker jag, Cilla, Emma & Lizen till NEW YORK!!

Nästan så jag längtar till semestern är över, men bara nästan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar