fredag 3 juli 2015

Inte världens snyggaste...

Min köksträdgård är inte snygg, inrutad, kontrollerad eller speciellt estetisk utan snarare ful & full av rotgräs, ogräs, endel sniglar & är allmänt stökig.. Men det växer ändå så det knakar!!! 


Zuccinin blommar snart...
Och jag ser att det är "frukter" på gång..

Bakom den, under fiberduken gömmer sig mina älsklingar...
Say hello till "my precious" grönkål & svartkål!!

Alltså härom dagen kollade jag in min salladsärt & såg inte en enda skida. men idag är dom flera!!

Min sallad är så himla fin & god. Hittat endel ljusgrå sniglar i den & det är några hål men annars har den klarat sig fint från skadedjur..
Perfekt till ceasarsallad & frukost mackan!

Bakom den har jag bladpersilja, dill & koriander som alla växer som ogräs nu i högsommarvärmen. 
Nog dags att skörda lite dill & persilja att frysa in till i vinter  precis som jag gjorde med koriandern häromdagen..

Och utanför bild finns även ett litet potatisland som levererar dom godaste, fastaste & finaste färskpotatisarna samt att det finns en rad med höstpotatis.. Helt sjukt vad mycket potatis det finns under en enda planta. Förstå gången ever som jag odlar potatis men absolut inte sista..

Vad häftig det är att äntligen få lön för mödan i våras då jag delvis för hand grävde upp detta landet ur gräsmattan..  Att odla på friland för 1:a gången ever funkar bättre än förväntat. Jag har lärt mig massor och nästa år kommer jag lära av mina misstag men även fortsätta att experimentera & testa massa nytt. Nästa år SKA jag sätta sparris!! Ångrar så att jag inte fick ner några i år! 

Nästa vår tänker jag även höja några av pall-kragarna, sätta kanter runt endel av bäddarna & fixa gångarna.  

Det här med att odla är ju hur kul som helst... Lär ju expandera till nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar