fredag 17 juli 2015

Som jag anat.. Mycket nu!!

Det är fullt ös på jobbet, jobbar många & långa dagar. Högsäsong nu. Men det är samtidigt kul & skönt. För är man borta 1-2dar tar det iaf för mig nästan en hel fm att få koll på mitt (nya) ansvarsområde igen.. Mycket nytt att lära.

Men nu är jag ledig hela helgen och det känns faktiskt skönt & välbehövligt. Känt mig lite trött & sliten senaste dagarna..

Veckan som gick va förvirrande. i Tisdags va vi på "så mycket Burgsvik" kändes som fredag i min hjärna med förhäng här hos oss, endel öl, konsert o en sen kväll & på onsdagen (ledig dag) hade jag öppet i loppisboden för att sen dra direkt på grillparty hos vänner, min hjärna trodde det va lördag... Nu har jag jobbat 2 heldagar & idag är det Äntligen tydligen Fredag igen även om min skalle inte riktigt vet vilken dag det är. Så här blir det varje sommar när vår vardag blandas med nära & käras semester. Släkt & vänner är nere på semester och vill umgås.  Det är fredag flera dagar i veckan & man blir rätt trött samtidigt som det är SÅ kul med spontan "helg" mitt i veckan.

Imorgon är det efterlängtad loppis på Dalhems IP... Jag packar in mig, Anders & Astrid i bilen så gör vi en heldag av det. Först dalhem sen får dom 2 följa med på en loppisrunda för att förhoppningsvis avslutas med mys & bio i stan.

På söndag blir det hemmadag med öppet i loppisen & jag ska försöka hinna med att skörda & frysa in  lite smått o gott från köksträdgården.

Sen är det måndag igen men inte vilken måndag som helst.. Det är sista veckan innan semestern!! Helt ofattbart!! Va ju nyss jag stod vi kalendern & räknade att det va 6v kvar till semestern plötsligt är det bara 1 vecka (4 arbetsdar) kvar.... Och idag är det 2 månader tills jag & 3 snygga brudar drar till NYC!!! Tiden bara rusar iväg. Mycket härligt att se fram emot!!

Och när semestern drar igång så kommer det säkert bli bättre fart här på bloggen!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar