lördag 21 april 2018

Min 40-årsdag! Varning för långt inlägg med massa superlativ, bilder o kärlek!

Det har gått en vecka idag.
Och jag har börjat landa efter allt!

I måndags åkte Maja & Joel o barnen hem..  Dagen efter åkte mamma & pappa hem... 
Så nu är jag tillbaka till vardagen igen.

Jag va lite trött efter en väldigt hektisk vecka & helg med massa planering & sjuk nervositet (kräkfärdig i fredags fm när det va dags att börja verkställa alla planer) men samtidigt så överväldigad och tacksam över all vänskap, kärlek & massa fina överraskningar! 

På fredagen började vi förbereda, pimpa o duka i festlokalen. 

Anders o pappa satte upp snören som vi sen la fiberduk på för att få ner takhöjden i Malmgard. Hade hjälp av flera fina vänner att fixa, duka o göra 100st mini-pannacotta! 
Vid 14 drog jag till frissan på Hemse & landade under Sandras fantastiska händer som färgade, klippte o fixade mitt hår.
 Tack för att du fick ner mina axlar, min puls och gjorde mig snygg i håret! 

Kvällen ägnades åt att dekorera smörgåstårtor & fixa med bordsplacerings-korten.

Min 40-årsdag började på riktigt strax efter 23 på fredagskvällen.....

Jag gick runt o släckte ljusen i vardagsrummet o plötsligt står det massa clowner o tomtar i fönstrena!!! 

Jag blev så rädd att jag gick upp på toa o gömde mig tills Anders sa åt mig att det nog va dags att gå ner o öppna för mina gäster!  

Mina fiiiiina vänner hade verkligen gått "all in" på det jag ogillar mest!! 
MASKERADE MÄNNISKOR!
KUL.......!! 

Vi åt smörgåstårta o tillsammans vakade vi in midnatt o min 40-årsdag som kom med dunder & hagel-brak utanför fönstret!

Jag fick 2 djur oxå...
Det är inte bara negativt att vara allergisk. 
2st torskfileér.. 
"Torsken" & "Torsten"... 
Dom rymde dock tyvärr härom natten när jag glömde släppa in dom för kvällen..  ;-D 
Vid 01:30 somnade jag gott. 

På lördagen va det "dagen D" som i min 40årsdag...
OCH  FESTDAGEN!

Jag uppvaktades av familjen på förmiddagen! 
Sen åkte jag ut till festlokalen vid 11 o fick snart sällskap av flera vänner för att börja förbereda maten & pynta lokalen ännu mer.  

Alltså det hade inte blivit någon fest utan all hjälp jag fick i köket o av dom fina som fick fria händer att pynta ute i lokalen. 
Girlanger, ballonger & ljusslingor i mängder!!
Det blev så himla fint!! 

Strax innan 15 på lördagen va jag ensam i lokalen då jag skickat hem alla som hjälpt mig. 
Jag kokte o kylde glas-nudlarna till salladen, gick ett varv i lokalen o beundrade mina vänners arbete, kände mig plötsligt väldigt lugn & trygg inför kvällen, låste och sen drog jag hem för att få i mig lite sen lunch, ta en snabb dusch, landa lite, sminka & klä på mig! 

2 timmar senare, vid 17 va jag tillbaka! 
Mötte upp dom 2 fina som ställt upp på att sköta köket under kvällen o pratade igenom hur jag tänkt det med mat o allt.
Sen tog dom över och jag kunde tryggt släppa allt det där! 
Syrran, Joel o resten av familjen kom också ut lite innan och hjälpte mig med det sista & hällde upp bubbel.. Min syster Maja joinade delvis Åsa i köket! 

Plötsligt gick klockan skit-snabbt o vi lyckades slänga ut bordsplaceringen (med en twist) i sista minuten och plötsligt va första gästerna där..

Sen rullade det på! 

Så roligt med alla bilderna på mig & mina vänner som hängdes upp i hallen.



Denhär va fantastiskt rolig!!
Tänk va många fina ställen vi besökt med Per & Monika!

Folk minglade o stämningen va fin. 
Vid 19 va det dags att gå in i festlokalen! 

Jag är inte alls bekväm med att stå i centrum men det gick förvånansvärt bra. 
Jag är också förvånad själv över att jag flera gånger under kvällen klingade i glaset o ställde mig upp o pratade inför alla 46 gäster! 
Men det blir väl så när man känner sig trygg bland fina vänner!!

Middagen flöt på grymt bra.

Jag bjöd på sesam&Wasabi kryddad lax med asiatisk glasnudelsallad.
Maten räckte precis.. Blev bara 3-5port över. 



Sen va dags för efterrätt!
 Hade gjort en buffé med saker jag tycker är gott. Pannacotta, hemgjorda maränger, Fria´s glutenfria kladdkaka, gelebjörnar, choklad o massa frukt..

Men innan det va det dags för min svåger Joel att presentera "twisten" med bordsplaceringen. 
Alla hade sitt namn på gamla Memory-kort och nu va det dags för alla män att resa sig o leta upp sitt matchande kort och sätta sig där ist.  
Men när jag lämnade över till Joel så började han med att överraska mig med att hålla ett fantastiskt tal till mig! Massa älsk på det!
Så grymt bra o träffsäkert tal!
Sen bytte männen plats o vi åt efterrätt & drack kaffe m avec!

Det enda som fick mig att bli nervös under kvällen va dom där JÄ*LA "Furry´s:arna" som dök upp då o då! 
Som sagt.. Jag gillar verkligen INTE utklädda människor!

Jag försökte ändå gömma dräkterna vid ett tillfälle men jag va inte så bra på att gömma tydligen.. För dom kom tillbaka strax efter! 
Jag är helt klart inte bekväm när jag inte kan se ansiktet på folk.. 

Men det blev bättre för varje "furry-besök". KBT på hög nivå eller så berodde det på mitt alkoholintag.

Den här bilden säger allt om hur fantastiskt härlig, sjuk o galen kvällen va!

Kommer aldrig glömma när "Naken-Ankan" & "grisen" dansade!!  
Ett minne för livet! 
Alltså mina vänner...
 Dom är så sjuka och fantastiska!

Vet inte riktigt vad klocka va när sista gästerna gick men mellan 3 & 4 gissar jag på.. Jag o Anders stannade o började röja undan innan vi gick hem..
Klockan 04:50 la jag huvudet på kudden o somnade med ett brett leende & varmt hjärta!

Jag hade helt ärligt en hel del åldersnojja tiden innan min 40-års dag.. 
Men nu är den som bortblåst efter festen o all kärlek jag fick under helgen!

Att fylla 40 år är fantastiskt! 


Tack till ALLA er som kom o festade in mitt 40:onde år tillsammans med mig! 
Ni gjorde det så himla bra!
Och ett SUPER stort tack till min mamma, pappa, Gunilla & Janne som hjälpt till massor med bla smörgåstårtor, barnpassning, förberedelse & städning.

Och hjärtligt tack till Ida, Åsa, Anna, Cilla, Emma som hjälpte till med matlagning o pyntning av lokalen.

Ett stort varmt tack till ÅSA & RONNY som kom, lyssnade på min plan och sen tog över o skött köket hela kvällen. GULD värt!

Tack till min älskade syster Maja som steppade in: pyntade, styrde upp endel och även hjälpte Åsa lite i köket under kvällen!

Tack kära kollegor Svante & Arvid för att ni skötte baren..

Tack JOEL för det fina talet!

Tack Johan för alla bilder du tog!!

Och tack för alla fina presenter & Dollars!! 





Som sagt det tar en vecka att smälta en sådan här grej!!

Tänk om jag vetat innan hur lätt & roligt det är att fylla 40 år!

Håller med min kollega Svante som när jag berättade hur gammal jag va i höstas att:

 "40 är det nya 30"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar