Visst det är inte okej är det hamnar insekter, skruvar el glasbitar (värst! då tror jag tom att producenten skulle skicka ut ett pressmeddelande) i matvaror. Absolut inte OKEJ. Men sådant händer. Så är det. Maskiner är inte 100% pålitliga & inte människan heller. Och det bästa man kan göra då är att kontakta dom som är ansvariga för varan (det är inte butiken) Alla gånger jag vart missnöjd med en vara eller om jag hittat något som inte står på innehållsförteckningen :-D så har jag ringt till kundjänst och alltid blivit väl bemött och fått rimlig kompensation. Och företaget kan kolla över sina rutiner, dra in ev produker från handeln & rätta till felet där det ligger. Svårare än så är det inte....
Som där med -18000 kr på kontot igår efter ett skoköp. Det är ett uppenbart fel i systemet & detta kommer ju självklart lösas och dom kommer säkert få kompensation också. ÄNDÅ så står dom med kontoutdraget och ser ledsna ut i tidningen... WHYYYY??
Där skulle jag som producent bli riktigt arg! Man ställer allt tillrätta och ändå så blir man "smutskastad" i tidningen. Är folk så k*ta på uppmärksamhet & "tips pengar"???
När är det okej att "gråta ut" i kvällspressen?
Jo om producenten inte bryr sig om ditt klagomål (Har dock svårt att se något företag som inte är rädd om sitt varumärke) DÅ kan det va läge att se besviken ut på bild.. I annat fall tycker jag bara det är pinsamt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar