måndag 26 mars 2012

Retrolampor....

Jag är ju egentligen bara en loppis & retrobloggare wannabe. Men jag följer slaviskt alla dessa grymma bloggarna med kunniga män & kvinnor som gör underbara fynd & hittar grymma loppisar före alla andra.. (ni hittar länkar till många av dom här till höger under rubriken "bloggar jag gillar") Jag vill oxå va en sådan... ;-)

Jag hakar därför inofficiellt på Loppisgalen:s bloggutmaning och lägger upp lite bilder på alla våra "retrolampor"... Dom flesta är fådda & ärvda. Men några är "själv fyndade"...

Detta är helt klart favoriten!! Den vann jag när vi lottade om mormors saker. Har hört någon designers namn men såklart glömt bort det. Vet inte ens om den är äkta eller kopia! Fin är den iaf!

Vet inte om jag även "fick" denna när vi delade upp mormors saker? Tror det! Den är husomhelst jättefin & perfekt ljuskälla nattetid när man byter blöjor el när vi skakade välling.

Underbart orange skrivbordslampa. Men nu fattar jag varför jag fick den så billigt... Funkar inte. Och att "sladda" om den har inte blivit av ännu. Men den är snygg!!

Dessa 2 fick jag i lådor som jag ropade in på en auktion i somras.
En "HEMI KLOT" som följt med mig från föräldrahemmet.... perfekt läslampa.
Som sagt inte så mycket koll på när, var, vem & hur!! Men jag gillar dom ändå!

2 kommentarer:

  1. Hemi klot väldigt fin lampa från IKEA (Ca 1970) Designad av Lennart Centervall

    SvaraRadera
  2. Den konformade lampan som ligger på hyllan, är nog en Hans-Agne Jakobsson om du inte visste det. Jag vet dock inte vad modellen heter.

    SvaraRadera