fredag 30 oktober 2009

måste ha NU...

Har väl inte haft så jätte många "Panik! måste ha nu" matupplevelser denna graviditeten. Mest varit en lugn besatthet. Som tex denna veckan (och förra) brieosthavssaltkex & gröna druvor. Enda frukost mackan som dög i somras va gotlandslimpa/potatislimpa m prickigkorv. Och som nu i höstas gick över till absolut fiberfritt rostbröd m apelsin marmelad & ost. Kanske inte konstigt att jag gått upp en MASSSSA kilon nu när jag tänker efter. ;-)

Men den här slog ner som en blixt från klar himmel!!! Skulle kunna dö för en bakad potatis m kycklingcurry röra från Grafitti cafe i Kristianstad. VILL HA NU!!! Tyvärr så är det en omöjlighet då det är 60 mil dit. så jag har messat iväg en inköpslista till A så att jag iaf kan försöka återskapa kycklingröran till i kväll. Kommer inte lämna köket förän jag är nöjd...

4 kommentarer:

  1. Ska jag buda upp en potatis till dig? :-)

    SvaraRadera
  2. det vore något. ;-) Synd att det inte skulle funka i praktiken. kycklingcurry och längre transport låter som en riktig magåkomma. :-D
    Jag va inne på deras hemsida tom men tyvärr har dom bara restauranger i södra sverige och Polen?!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt inte haft några särskilda cravings alls under någon av mina graviditeter.. just nu tröstäter jag det mesta som kommer i min väg..=)
    16 dagar kvar är ju verkligen slutspurten och jag förstår dig också som är less nu.. otålig är bara förnamnet. Jag vill sova på mage, slippa kissa heeela tiden osv osv.. Och så vill jag ju träffa mitt barn!
    Hoppas att du slipper gå lika länge som med första iaf.. Sjukt synd om oss och vi är sjukt duktiga!! =)

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte oxå på grafitti härom veckan. Shit vad deras potatisar är fantastiska. Alltid härligt knapriga skal och prefekta inuti. Kan har varit efter att jag fick sveriges absolut sämsta bakad potatis i skhlm´s restaurang för ett tag sen som jag började minnas de goda tiderna :)
    Vi får försöka ta en sväng till k-town och käka där snart. kanske när Anette´s är färdigbakad.

    SvaraRadera