onsdag 28 oktober 2009

Väskan.

Det här måste vara dagens I-landsproblem. Men ändå kan jag inte sluta grubbla på saken.

Kan INTE bestämma mig hur jag ska göra med den där himla BB-väskan. Varje natt, speciellt när jag har förvärkar. Så tänker jag att IMORGON ska jag packa väskan. (Skulle väcka hela huset om jag gjorde det på natten.) Men när jag vaknar så struntar jag i det & tänker att jag gör det imorgon ist. och så kommer natten.... ja ni förstår. :-)
Jag känner att jag inte vill springa runt som en yr höna och försöka packa när det väl drar igång. Och som läget är nu måste jag lägga mig ner och ringa förlossningen om vattnet går. Bäbisen ligger så högt att det finns risk att navelsträngen hamnar i kläm annars. Och jag vet att stackars Anders bara skulle få skit för minsta minsta lilla miss. Har tyvärr ett humör som får draken Katla att blekna.
Men det känns samtidigt lite tidigt att packa nu. Kan ju om det blir som sist vara närmare 1 månad kvar tills "liten" vill ut. Vågar inte tro något annat än att jag kommer gå över tiden denna gången oxå. Och att ha väskan ståendes med ett hånflin i hallen känns inte kul. Vet att den kommer peka & skratta åt mig varje gång jag passerar. -HA HA! trodde du på det själv eller..?
Samma med spjälsängen, vagnen & köp av miniblöjor. Känner att jag vill ha det gjort (kontrollbehovet) men samtidigt känns det som att det ALDRIG kommer komma någon bäbis om jag är redo för det...
Minns att förra gången hade jag nog packat väskan ca 3v innan beräknad dag och det va sådan förnedring att "låna" kläder ur väskan för att sen tvätta & lägga tillbaka om & om igen. Gick tom så långt tt jag började nalla på colan & godiset oxå.. :-)

Alltså djupa tankar & stora världsproblem att lösa här i Åkersberga denna Onsdagskväll..


Nu ka jag gå och sparka på Anders & Agnes som båda har somnat i soffan. Kul att det är några i denna familjen som inte har sömnproblem iaf. Fnys!

Ha en trevlig kväll..

1 kommentar:

  1. Jag tror nog att du ska packa vaskan om jag kanner dig ratt!!!!
    krraaaam
    roligt me blogg forresten!!!!

    SvaraRadera