söndag 16 september 2012

Loppisrunda..

Igår innan jobbet skulle jag åka en liten loppissväng med huvudmål nyöppnade Pingstkyrkans loppisen "Gåvan". Tyvärr hade jag missat att dom öppnade kl 10 & inte 11 som jag fått för mig att jag sett.... Så när jag kom vid 11 va det redan väldigt utplockat.

Åkte vidare & på nästa ställe hittade jag dessa finfina askfat från Upsala Ekeby. Kikade på dom tänkte näääää, men så kunde jag inte slita mig från färgen, tyngden & skicket. Så då fick dom följa med hem. 20kr/st va ju inte så blodigt!! Och dom måste ju inte användas som askfat..
Nu efter att ha suttit 10-15 min vid datorn vet jag mer om dom.  
Faten är reklam askfat (UE gjorde massor olika reklam prylar. Dessa är den vanligaste. Jag hittade massor med olika på nätet med bla sparbanken eken & polisens emblem) Just dessa är gjorda åt "trygg hansa". Serien heter "Granit" & formgivaren Hjördis Oldfors.

Dom här blev jag så förtjust i att jag faktiskt kommer behålla dom. Blir finfina ljusfat eller snacksskålar!

Sen blev det bara lite fler spetsdukar (till lampan) & härligt färgglada retro sängkläder som fick följa med hem. Hoppas det är auktion nästa helg. Jättesugen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar