tisdag 4 december 2012

Solstrålen..

Har ju inte berättat att Astrid blev stor tjej när hon fyllde 3år förra Torsdagen. När man är 3år slutar man med nappen i vår familj. Det gjorde Agnes & det skulle Astrid oxå va Anders fast besluten om. Jag är lite blödigare med sådant & tycker fortf lite synd om henne. Första 2 nätterna sa hon bestämt att jag är INTE stor, jag är en bäbis & jag vill ha nappen...  sen sov hon oroligt & va vaken till och från väldigt mycket.. 3-4 natten sov hon hela natten i sin egna säng. Igår fick jag tom väcka henne. Inatt kom hon in till mig & bökade lite dock. Dock har hon senaste 2 kvällarna vrålat som besatt vid läggning. Tack Gunilla för hjälpen igår. Man måste nog bara ignorera & hålla ut någon kväll till så går nog det oxå över... 

Inte lätt att sluta med nappen. Men igår när hon kom till dagis berättade hon stolt att hon va stor tjej & hade slutat med napp.. Så jag tror nog hon accepterat det iaf.


Såhär gosig va hon i morse innan myrorna i benen tog över.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar