söndag 9 december 2012

En fantastisk helg!!


Hela helgen har gått åt till att förbereda, fixa, pynta & dona inför och med Stånga Julmarknad!!! Nu är jag sååååå trött men det har varit så himla kul att få vara med och hjälpa till. Stångas Julmarknad är med all säkerhet den mysigaste & finaste julmarknad jag någonsin varit på.

Astrid hjälper mig i "Paket lotteriet"... 

 Ungarna har haft så kul idag. Kom ut på Stangmalmen vid 11 & åkte hem först vid 16
.
Lite lunch på snöhögen... 
Sen blev det ponnyridning till bådas lycka. Agnes fick rida hela 2:varv! Astrid lycka slutade dock efter ½varv när något smarthuvud lekte (gasade&sladdade)  med bilen på vägen brevid där dom red, Astrids häst blev skrämd & skuttade till så Astrid gjorde en volt & trillade av. Sen ville hon inte rida mer men vi såg till att hon kramade om & klappade hästen innan hon vi gick. va ju inte hästens fel. 


Sen har dom dansat runt granen, ätit sockervadd&godis, hälsat på tomten & fått klappar, gått luciatåg (bara Astrid då Agnes är som jag va i den åldern. Hon ville nog men vågade inte. Astrid tog det däremot på fullaste allvar), klappat hundar, köpt lotter, vunnit en paradisask i chokladlotteriet & lekt med sina kompisar. Jag tror dom haft en underbart kul dag!
Jag har tänt marschaller, fixat säljarfika i värmestugan, stått lite i paketlotteriet, fotograferat, varit runt till säljarna & bjudit in till värmestugan, försökt ordna kö fram till tomten & mycket mer. Lyckades shoppa med mig lite fint hem också såklart. En fin dörrkrans som redan hänger på plats därute.

Finaste julgrans pyntet gjort av gamla dukar! Hon som gjort dessa har liten shop i "Fryshuset" här i Stånga. Hon har också en blogg med tips & ideér! Helt makalöst vad mycket fint hon hade!   KOLLA IN HÄR!!! 

Lite fina påsar & chokladdoppade äpplen!


Och så gick jag nuts i Stafva´s bod! Blev färskost m saffran&chili, stafva blå, vit & GrottBlå som är lagrad i Lummelundagrottorna!

Nu är jag sååå trött, glad, stel i ryggen, rosig & nöjd!! Och sååå impad av tjejerna som styrt upp och fixat detta + alla frivilliga eldsjälar som hjälper till! 

Stånga is the shit! 
Här mår jag bra! Här vill jag alltid bo! 

1 kommentar:

  1. Vi blir varma i hjärtat när vi läser om detta. Mormor o Morfar

    SvaraRadera