onsdag 12 december 2012

Bakat & fixat idag..

Jag tog mig i kragen och med ackompanjemang av Ainbusk och Agnetha&Linda Fältskog drog jag igång pepparkaksbak & lussebullar så blev det rätt mysigt ändå. Och till sen middag blev det lax&romsås.


Jag gör helst fyllda lussebullar! Receptet på degen hittar ni HÄR! Och till fyllning mixar jag: 150g Smör, 200g Mandelmassa, skalet av 1 Apelsin & en skvätt apelsinsaft för att få den smidig att bre.. Jäser degen i 40-60min Så kavlar jag ut degen till en platta, brer på fyllning, viker mitt på, skär "Remsor" som jag tvinnar och knölar ihop i en form. Jäser i ca 20min & gräddar.

Köpte Eskelunds pepparkaksdeg iår & den är GRYM!! All annan färdig deg tycker jag ger sega kakor med en konstigt ojämt utseende... Men dom här blev ju urfina & knapriga! Synd för er fastlänningar att den nog bara säljs här på Gotland! :-D

Lyckades även få till lite material till årets (rätt sena) Julkort! Ungarna tyckte fotosessionen va skit kul! Så nu ska jag fixa det innan jag fixar ljuskronorna till morgondagens tiiiidiga luciatåg på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar