tisdag 16 juli 2013

En dag värd att fira....

Idag är det Tisdag. Men inte vilken tisdag som helst!!!

IDAG har pappa fått sin sista Cellgiftsdos!! Och nu är hans "picc line" (katetern han haft i armen där dom gett gifterna) borttagen!!!!!!

 Ännu en etapp på denhär jävla satans cancer-resan är avklarad. Det känns lite overkligt men bra! Känns som nyss mamma ringde & berättade... Nu väntar regelbundna kontroller vilket känns väldigt skönt & tryggt. Det viktiga är att nu får han iaf snart må "som vanligt" igen.. Det är han så värd. Han har haft ett jobbigt "varannan vecka" halvår!! Stolt över min pappa & min mamma som gått igenom detta.

Så jag njuter av lill-Fredag då jag är ledig imorgon med nya "Allt i Hemmet", fanta med Rose & god mat!


Och så kom ett paket från HM med nya sketasnygga Jeans till mig!!!


Imorgon ska jag bara skrota runt hemma & kl 16 har jag klipptid igen...  Har i några månader försökt växa ut håret till systerns bröllop. Vet inte vad jag förväntat mig men det är lönlöst. Mitt hår kommer aldrig bli sådär ljuvt & älvlikt som jag inbillar mig. Det är fööör mycket hårstrån som är för tunna... Blir bara frissigt & platt. Ser INTE KLOK UT!!! Jag är sönderstressad också vilket syns då jag tappar massa hår! SÅ nu ryker dom råttfärgade, tussiga testarna....Jag klipper av det kort igen!!! Sen ska det färgas & slingas närmare festligheterna!

För det här kommer jag inte långt med.......


Håller fjunet under kontroll med 4st hårnålar & ett gummiband.. Brukar använda ett blomspänne oxå för att ta focus från kaoset. Inte snyggt någonstans....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar