söndag 21 juli 2013

Gårdagens loppisfynd!

Igår va jag på Dalhems stora årliga loppis... Men typiskt nog hade jag läst lite fel & kom 40min efter dom öppnat istf att vara där när dom öppnade. Hittade en "sjösäck", en "Sunflower" lykta & boken "Inte som andra döttrar" men inget annat kul tyvärr! 

Stannade på en loppis längs vägen hem & hittade denna!! Har kikat på dom på Tradera men missat budgivningar eller så har dom "rusat iväg" lite väl. Så nöjd. Toppen då min andra börs verkligen va helt slut nu..

På gårdsförsäljningen här i Stånga hittade jag endel fint däremot! Bla denna klänningen!

Och 12st jättehärliga, stooora glas från Pukeberg! Tvekade lite men kunde inte släppa dom.  Så dessa 12 blev mina för en 100:ing!  



När jag kom hem googlade jag runt lite & vet nu att dom troligtvis (faktiskt inte hittat just dessa glas på google dock) heter "Rustica" & är formgivna av Göran Wärff. Göran Wärff som även formgivit ljusstakarna "Sunflower" & "Polar" som jag samlar på. 


Och när jag precis skulle sätta mig här vid datorn kom jag plötsligt att tänka på att jag för några veckor sen köpte en stor glasskål som jag inte hunnit lokalisera ursprung på... Sprang ner & visst tusan .... Det är ju också en "Rustica"... 

Den där Göran Wärff gjorde/gör verkligen saker som faller mig i smaken verkar det som.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar