onsdag 24 juli 2013

SEMESTER!!

Eller jag ska in till jobbet & lägga några beställningar på fredag. Men det tar bara någon timme & det känns skönt att ha den kollen då min bröd-kollega kommer först på Måndag..... Så jo, nu är det nog semester allt.....  I 1½ vecka. Fattar det inte riktigt då vi brukar slänga in oss, barn & packning i bilen och dra västerut. Känns inte på riktigt nu lixom & semesterkänslan lyser faktiskt med sin frånvaro...
Liiiite kort tid också men blev ändå så mycket bättre iom att jag va tvungen att ge bort helgpassen nu i helgen. Ska ta mig i kragen imorogn efter tandläkaren :-S  & njuta av mina lediga dagar. Och i Augusti kommer 2veckor till! Och då med BRÖLLOP!!!!

Så vad gör jag idag när jag har semester. Jo jag kommer hem, möter mannen som hoppar in i en bil & drar till stan med grabbarna, matar barnen med amerikanska pannkakor (tydligen så hade Anders så fullt upp idag med att ha semester så någon mat-handling, städning eller något blev det visst inte av...*INTE ALLS BITTER SURKÄRRING*  ). Nu sover Astrid & jag har satt mig & börjat lista upp VAD JAG SKA GÖRA på semestern... Inte friskt! Vi har 2st tvätthögar som är helt  "FUBARD" dvs Fucked Up Beond All Reconition. Frågan är om dom inte behövs tvättas om. Såååå länge har det legat!

Men med på listan finns iofs massa kul också! STOOOR Loppis i Fardhem,  Dagstur till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby med barnen, Sommar-junta med snyggaste tjejgänget & att själv anordna en LOPPIS här i Stånga tillsammans med dom som vill...

Ska nu försöka njuta av att slippa stiga upp 05 & pussa min sovande familjen hejdå.. Det är tungt att köra bak-passet vaaarje dag .. Nu ska jag äntligen oxå få sova tills jag vaknar/blir väckt av skitungarna. Högst troligt är mina bruna ögon vidöppna kl 06 imorgon!!!

Kanske att jag bjuder på fler blogg-inlägg kommande veckor oxå!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar