söndag 2 november 2014

Huset är redo....

Nu är det bara någon list som ska på plats & lite foder som ska få färg såfort lokala färghandeln fått igång sin färgdator igen...

Men annars är det klart för oss att börja packa, bära & flytta på allvar!! 

Att vi kommit såhär långt denna veckan beror BARA på mina UNDERBARA föräldrar. Min pappa har gjort ett GRYMT jobb. Han & mamma har gått upp tidigt & lämnat barnen. Sen åkte pappa direkt till huset & målade. Mamma har packat flera lådor men även målat & städat. Jag & Anders har jobbat som vanligt dagtid och på kvällarna har jag & mamma skött markservice medans pappa & Anders tapetserat och målat lite till... Och tack vare att dom avlastat oss med lämning & hämtning, matlagning & nattning har jag piggnat till efter att jag varit avgrunds-trött i början av veckan. Vilka fina föräldrar jag har! Vi hade absolut inte fixat det såhär snabbt utan dom! 

Och Anders föräldrar har också ställt upp & hjälpt till massor. Idag när jag kom från jobbet hade svärmor & svägerskan varit och hämtat ALLA kartonger vi har här & burit in i nya huset. Medans svärfar hängde med Agnes. Sen bjöds det på kvällsmat där!

Va bortskämda vi är med så fina föräldrar! 


Sovrummet är klart & garderobsdörrarna är på plats. 
Blir så galet fint. Vill inte sova en enda natt till här i gamla huset... Räknar ner! 

Idag innan jobbet fyllde jag iaf på alla jord jag hade i pallkragen där jag tänkt odla vitlök. Behövs dock några säckar till så det ska fixas imorgon. Dom måste verkligen ner i jorden nu!  Och så fick jag upp nya fina duschdrapperiet på toan.
Har kommit fram till att jag inte är så himla bra på renoveringsgrejen. För feg, har dåligt tålamod & för petig. Är nog mer den som kommer med ideér och sköter piffande & puffandet när det är klart... Så nu börjar mitt "jobb"..

I fredags hade vi en spontan liten pre-inflyttningsfest med fina vänner. Vi drack Pink Margarita, gick husesyn & satt på köksgolvet och pladdrade innan vi gick vidare till Gumbalde. Vilken härlig party-kväll det blev... 

Så nu väntar en vecka med jobb dagtid & packning och flytt kvällstid. Jag måste verkligen ta mig i kragen & börja packa. Hur jävla osugen jag än är... Det är sååå himla tråkigt & jobbigt. Spelar ingen roll att det är till vårt egna efterlängtade hus & sista gången.  Orkar lixom inte igen... 

Vi har lovat barnen fredagsmys i nya huset! Det löftet kommer vi absolut att hålla!

Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar