söndag 9 november 2014

Ångest & kärlek...

Nu är nästan allt här.. Vi hann inte så mycket som vi tänkt idag. Men vi närmar oss..

Jag är dock väldigt trött på mig själv & min samlar-gen... För fy i självaste He*vetet vad mycket saker jag har. Får lätt ångest för varje låda jag packar nu. Men i 3 års tid har jag köpt saker för att inreda mitt framtida drömhus med.. Och för 1,5år sen trodde vi ju att vi skulle bo i en 240kvm stort hus för alltid. Inte visste jag då att vi tillslut skulle hamna i ett pyttelitet 30-tals hus.  ;-D Samtidigt som jag också köpt nytt för att jag inte hittat eller orkat leta i alla lådor efter sakerna.. Många dubletter blir det. Men har inte känt mig motiverad att rensa innan. Men nu efter att ha packat ALLT igen är lusten (paniken) här & mycket av det ska UT! 

Jag tycker själv att jag är jätte duktig på att rensa ut samtidigt som jag packar upp. Av dom ca 15 kartongerna jag packat upp har det blivit 6st kartonger med saker som ska säljas.  Kommer bli en STOOOR loppis i sommar. Det känns så skönt & spännande att ha den som mål. Och pengarna jag får in går oavkortat till en New York resa nästa höst!! Det är grymt motiverande att ha det i åtanke när jag plockar ner i säljas lådorna!!    

Känner mig lite lättar för varje grej som hamna i sälj-lådan istf i köksskåpen!


Här hemma har vi börjat jobba med att få det vardagliga att funka. Badrummet plockas upp & tvättstugan ställs iordning.
Tvättstugan är inte kul. Men nästa vecka ska vi iaf köpa ny tvättmaskin & en TORKTUMLARE! 

Kylskåpet är väääldigt litet..
Men det funkar iaf till vardags. Hoppas dock att matkällaren är färdig (byta lite brädor i väggen & isolera) till jul. Nu håller den redan 10grader så det är nog kylskåpskallt där på vinterhalvåret. 

Jag älskar verkligen huset även om det är ovant att det är massa trösklar, olika våningar &jämfört med det andra lite "trångt" (kan ju iofs bero på massa kartonger och grejer som inte hittat plats ännu). Hallen är galet liten!! Men det jag blir mer & mer förtjust i med detta huset är att det just är "litet & trångt"  & har massa rum. Det gör det mycket intimare & mysigare. Gamla huset va ju helt öppet och vi va nästan alltid i samma rum. Här kan man stänga in sig i köket, laga mat & lyssna på musik eller kolla på tv i vardagsrummet i lugn & ro. Och det känns jätte mysigt att tränga ihop sig i köket vid det lilla köksbordet & äta tillsammans. Älskar också den vattenburna värmen. Den värmen är mycket skönare än den från luftvärmepumpen & elementen är helt klart snyggare.  Sen blir det ju varmare iom att det är små rum ist för helt öppet.

Enda problemet nu är att vår sköna & rymliga hörnsoffa måste bort. Den är tyvärr för stor & tar upp halva vardagsrummet. 

Det är lite kaos just nu men blir bättre & bättre! 

Älskade hus! Tänk om vi vetat hösten 2008 att vi ändå skulle köpa detta tillslut!?



1 kommentar: