tisdag 19 januari 2016

Feeling med förhinder...

Häromkvällen fick jag ett ryck att äntligen fixa mina clips som jag köpte på en loppis i NYC.
Min kompis Louise hittade dessa till mig på "Greenflea Market" och ÄNTLIGEN fick jag tummen loss att klippa bort clips anordningen, slipa ner & sätta dit stift.  Så söta & våriga! Fick flera kommentarer om dom på jobbet igår. 

Och när jag väl fick fram lådan så fortsatte jag..
'
Blev 7 par av små tygknappar av bara farten.

Ikväll byggde jag upp min lilla "verkstad" för att fortsätta med dom lite knepigare knapparna. 

Att slipa ner knappar i metall kräver lite mer jobb. Endel går lätt medan andra kräver mer.....

Men det är sååå roligt, pilligt & härligt när man ser resultatet. Knappar kan vara såå vackra!! 

Tyvärr lider jag av onda torrsprickor på fingrarna vintertid. Så jag pallade bara 3par örhängen & 3 ringar ikväll.. Hoppas torrsprickorna läker snart så jag kan få pyssla med det jag gillar utan att ha ont.

Inte mycket ,men alltid något... 

Det svåra är att bestämma sig för att sälja dom.. Är lite extra kär i paret i mitten som är gjorda av små mosaik pluttar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar