onsdag 10 februari 2016

Alltså dom där barnen...

Jag har senaste åren skrivit mindre & mindre om barnen.  Det har blivit så automatiskt pga magkänslan helt enkelt.  Samma på Facebook & Insta. Jag själv har inte mycket integritet & är väldigt öppen men barnen är sina egna. Och ju äldre dom blivit desto mer tänker jag efter innan jag postar något om dom på sociala medier. Agnes kan jag tom fråga nu om jag får dela en bild på henne & Astrid påtalar gärna om hon vill vara med på bild/film eller inte... 

Flera gånger senaste åren har jag skrivit inlägg om barnen. Om hur dom är, vad dom gillar & deras egenheter men när jag läser det så vill jag inte posta. Det är min syn på dom som dom inte bett om att få dela med andra människor. Dom inläggen ligger o-postade så jag kan läsa det men ingen annan & så får det bli.

Alltså dom här två!!!! 


AGNES: 8år. Älskar djur, natur & insekter! Vill jobba med djur när hon är stor.. Hon är väldigt pysslig & lekfull. Väldigt kreativ! Känns väldigt säker på sig själv o påverkas inte jätte mycket av vad kompisar gör.. Men det börjar komma.. 

ASTRID: Älskar musik!! Älskar att kolla på videos & lär sig låttexter även på engelska väldigt snabbt. Är lite äldre i sinnet än dom 6år hon bara är. Är jätte nyfiken på att bli äldre. Älskar bäbisar o mindre barn. Väldigt omhändertagande. Sjunger & dansar så ofta hon kan och när hon inte sjunger så pratar hon... 

Dom är FANTASTISKA!  Så himla härliga, knasiga, unika och gosiga,  dom luktar så gott (hur länge till får jag äran/tillstånd att krypa ner bredvid dom o lukta, hålla om & pussa på dom?)  Börjar få lätt panik över att dom börjar bli så stora men samtidigt njuter jag av att dom blir mer o mer självständiga & självgående. 

Jag älskar dom där 2 så mycket att jag nästan går sönder. Lika mycket kan dom få mig att bli "topp tunnor RASANDE" & dom bråkar o slåss som bara syskon kan för att i nästa stund värna om varandra o var så goda vänner som också bara syskon kan...  
Det är nästan svindlande att tänka att vi faktiskt "gjort" domhär två härliga, vilda & grymma barnen. Och det märks att dom kommer från oss. Agnes & jag är väldigt lika och Anders & Astrid likaså.. Så häftigt!! Varsin minikopia av oss men ändå 2 egna ur-coola personer! Är en ära att få följa & vägleda dom i livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar