måndag 28 mars 2016

3 fantastiska, slappa & välbehövliga lediga dagar!!

I fredags gick jag hem från jobbet med 3 lediga dagar framför mig.. Så efterlängtat o välbehövligt.

Jag somnade vid 21-22 tiden på Fredagskvällen, Helt slut!

Lördagen tillbringade jag i loppisen för säsongs premiären! Så himla roligt att det kom så många besökare. Va lite lätt chockad & oförberedd på det, men så glad & peppad för sommaren när jag stängde! När jag plockade ner skyltarna åkte jag inom jobbet o köpte en "Billy"pizza & la mig på soffan för att ladda om  o kollade på ännu ett avsnitt av "orange is the new black" efter att jag städat undan lite inför kvällen.

När klockan blev 18:30 så va jag pigg, nyduschad, påklädd, sminkad & klar för att mina vänner skulle komma förbi på lite prat o häng innan vi skulle gå till Gumbalde för middag & en helkväll.

Kvällen blev hur trevlig som helst... God mat, dans, skratt, kramar, öl, EN SHOT !! & efterhäng hemma hos en vän. Klockan 04:30 va jag hemma, sommartid!

Igår va det min "dagen efter kvällen före" (som Anders hade i fredags). Så jag unnade mig att stanna i sängen HEEEEEELA dagen med lite ont i huvudet & trötthet som sällskap tillsammans med sista halvan av 3:e säsongen av"Orange ist the new black" + 2 filmer.. Och massa vätska,  salt & fett! GUD va härligt att få göra ingenting en HEL dag!!

Idag har vi hängt hemma, städat, tvättat & bara varit. En skön sista lediga dag.

Skönt att vara långledig men vardag is the shit ändå! Imorgon är det dags för jobb igen o det ska som alltid bli kul att gå dit. Barnen får tillbringa sitt Påsk-lov på fritids.. Det känns väl sådär i "mamma-hjärtat" men dom ser fram emot att slippa "skolan" o bara vara på fritids.

Omladdad & glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar