tisdag 29 mars 2016

Don´t stop me now!!!!

Jag minns första gången jag hörde Freddie Mercury.. Det va när mamma såg OS invigningen 1992 i Barcelona... Freddie & Monserrat Caballé framförde "Barcelona".. Jag blev helt kär & trollbunden av hans röst & utstrålning.. Lite idolkär tillomed. Glömmer aldrig den låten & det framträdandet..

Sen dröjde det några år innan Freddie & Queen kom in i mitt liv igen.. Minns dock att jag och en vän lyssnade på endel Queen i hennes flickrum under högstadietiden.  Vart helt besatt av "Bohemian rhapsody"... Och som tur vad hittar jag sen också en man att skråla denna låten tillsammans med i bilen! Sen har jag lyssnar på Queen lite då o då. 

Så väntade jag mitt 2:a barn o lyssnade ännu mer på Queen under graviditeten..... Mest pga att jag knarkade bröllopsvideos på Youtube under graviditeten o i synnerhet denna underbara Videon till tonerna av "Don´t stop me now" som jag nog sett 20-30ggr.. Minst! Se o njuuuut av hur brudparet, familjen & gästerna bjuder på sig själva!!



Så när jag några månader senare efter 38h med värkar återigen hamnade på OP-bordet för mitt 2:a vakna kejsarsnitt så krävde jag att det skulle spelas MIN ultimata pepp-låt under den vakna operationen!! Till min stora lycka hade dom spotify i OP-salen och dom sökte på" Queen" & samtidigt som dom satte kniven i mig så spelades min önskade "Don´t stop me now" högt o ljudligt i OP-salen..   Det blev precis så härligt, IRONISKT & glättigt som jag ville ha det.. Och personalen i OP-salen tyckte det va roligt. Lyssna på låten o tänk kejsarsnitt så är det svårt att hålla sig för skratt. Sen att OP drog ut på tiden & att sökningen på Queen resulterade i att Astrid plockades ut till tonerna av "Dancing Queen" m ABBA va också trevligt och  känns väldigt självklar när man ser henne nu!

Så gissa om jag är peppad inför Anders Julklapp i Juni. Endagars biljett till "Sweden Rock festival" på Torsdagen tillsammans med mig & ett par till. Och "av en händelse" så är det samma dag som Queen + Adam Lambert spelar... Shit vad jag längtar efter den konserten!!! Synd att Freddie är borta sen länge men Adam Lambert är också grym!! Måtte dom spela "Don´t stop me now" annars kommer jag bli grymt besviken!

Och tänk att Roskilde 2004 inte blev min sista festival. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar