tisdag 27 december 2016

En god jul & framtidsplaner..

Tillbaka hemma i vardagen efter ett fantastiskt mysigt, avslappnat & härligt julfirande hemma hos mamma & pappa i Olofström med min syster o hennes familj. Det va många år sen sist vi va samlade o firade på hemmaplan.


I Torsdags em slutade jag lite tidigare & vi åkte till Visby o tog 17 båten mot fastlandet..
Vid 23 tiden landade vi äntligen i Olofström i mamma & pappas underbara sängar. 

Dock sov jag rätt dåligt då Astrid sov oroligt och vid 5 tiden vaknade jag o kände på Astrid som hade HÖÖÖG feber.. Hade anat att det va på G.. Hon va små-varm redan i torsdags morse.

Vi gick upp o fick ner febern m ipren & kalla handdukar. Fick snart sällskap av Nancy & Joel i tv-soffan. 
Jag o mamma åkte till Maxi o handlade det sista till julmaten. Maja & Joel åkte till VC med hängig Nancy.. Och kom hem med antibiotika mot streptokocker i halsen.

Anders o pappa tog med Agnes & Astrid till lekplatsen. Astrid va dock hängig trots Ipren. Efter lunch bokade jag därför också en tid på VC till Astrid då hon även började låta tjock i halsen. Dom på VC va dock lite svåra o tveksamma på telefon men jag höll hårt på min magkänsla & efter besöket stod det återigen 1-0 till min magkänsla. Halsprovet va "positivt" och Astrid fick också antibiotika. 

Sen gjorde vi julkorv o hängde i köket! 
Och turades om att gå ner o basta.

Astrid gick på Ipren hela dagen o orkade till o med klä granen med Agnes, mormor & Nancy.
Fina goa lilla trollunge..

Till middag på uppesittarkvällen vankades det tacos.

På Julafton vaknade vi upp till helt ok väder om än inte så juligt & Astrid va feberfri.. Jag & Joel tog oss till lekparken med barnen.

Agnes utmanade mig att klättra högst upp... Men jag fegade ur.. Jäklar va högt upp det va..

Joel däremot tog sig ända upp! 

När vi kom hem igen vankades det grillkorv till lunch i trädgården.



Sen hade min mamma gömt massa tomtar i trädgården som barnen fick leta upp..
och flytta in i "tomtelandet".. Mysigt aktivitet som barnen uppskattade! Ny tradition hoppas jag på.

 Klockan 15 satte vi oss i soffan o kollade på Kalle & hans vänner som man ska. 

När Kalle va slut kom tomten..
Väldens bästa tomte..


Barnen fick några klappar, vi vinkade av tomten & sen vankades det julmiddag..

Efter en god middag blev det dags för Agnes & Astrid att plocka fram fler klappar och dela ut dom.

Jag hade också varit snäll i år.. Så glad över dom fina klapparna jag/vi fick.  Fin FINA påslakan, rituals-set, kalender från Wallins. Jonas Gardell-bok, stekpanna, en hylla Agnes byggt i slöjden till mig, min present till Anders då VI 2 tillsammans med 10 vänner ska se Magnus Uggla i Sthlm & den klassiska shopping kassen (bara till mig) med presentkort. 

Men min bästa julklapp blev ändå den vi gav till barnen, att göra något kul som familj är så viktigt! Och som jag hade hoppats blev barnens reaktion på sin enda klapp från oss helt obetalbar. Hade verkligen längtat efter den stunden dom skulle öppna sin låda. 

Vi va flera som blev tårögda & rörda över att se deras totala lycka!!  
Och igår bokade vi alla resebiljetter till våran familjehelg i Mars.. 

Vi FLYGER  visby-Göteborg (1:a gången jag ska flyga inrikes på typ 14år! Korta flygningar är knepiga med min fobi & mina "flyg-piller"... MEN jag får bara göra det.. Vad gör man inte för barnen?) Vi hänger i Göteborg under dagen, shoppar, äter gott, installera oss & vilar upp oss på hotellet för att vid 19 tiden gå till Scandinavium för att se tjejernas stora Idoler "Marcus & Martinus"! 

Dagen efter åker vi tåg till Sthlm och sen buss till båten hem. 

Kommer bli en spännande & rolig resa med typ ALLA resesätt som finns. Hoppas & tror att det kommer bli en fantastisk helg. 
LÄÄÄNGTAR! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar