söndag 14 januari 2018

Jo då det rullar på....


SÅ skönt att vardagen är igång igen... Barnen va helt ur led med sömnen under jullovet. Skönt nog kom dom direkt tillbaka till dom vanliga rutinerna. Enda bieffekt är att Astrid fortf sover längre än vanliga kl 6 på morgonen.. Men det är bara positivt!! 

Ännu skönare är att min 2:a systerdotter föddes i Onsdags. Hon fick samma födelsedag som sin mormor & sin farmor. Hur häftigt är inte det!?
 Lite tidigt men pigg trots att hon är lite liten. 44cm över jorden & 2,4kg lätt. 

Säg hej till fantastiska DORIS!! 
Längtar sååå efter att få träffa henne & resten av familjen! 

Älskar fredag lite extra nu när det är "säsong" för fantastiska "På spåret"..
Kommer hem vid 19:10 till dukat bord, byter om, äter, poppar popcorn till barnen o skickar upp dom till ovanvåningen o landar i soffan med mannen lagom till kl 20 och tittar på programmet ihop & spelar med i DUO:appen.. Så himla mysigt! 
Önskar att "På spåret-säsongen" vore längre...

Igår lördag vaknade jag av mig själv....... Och låg o drog mig till 11. Så skönt o välbehövligt.
Sen kom min kompis hit o vi tog en lååång promenad som avslutades med en fika i mitt kök. Så mysigt häng! 
Kvällen ägnades åt film & pizza..

Somnade först vid 02 men vaknade utvilad vid 9. 

Bestämde mig för att dra till stan när jag vaknade i morse o Agnes ville hänga på.
Så det blev en mysig mor o dotter eftermiddag med lite shopping av minikläder & fika då vi försökte att förstå o hantera Snapchat som vi installerat till Agnes & till mig så jag har insyn.. Mest för att hon ska kunna hålla kontakten med sin gamla kompis Ida från Åkersberga. Dom har pratat endel på sms & FaceTime senaste dagarna. Kul att dom håller kontakten.
Alltså denhär stooora tjejen!! 
Så mysigt att få tid med bara henne.

När vi kom hem plockade vi fram hennes skridskor och bytte om så fick hon följa med sin kompis Joar till Hemse ishall. 

Imorgon är det en ny jobb vecka o jag känner mig så omladdad..

Och ikväll har jag boka biljetter till Sthlm.. Det blir bara en dagstur på min lediga Onsdag. Men jag bara MÅSTE upp om än bara för 7-8h för att få hälsa på min nya systerdotter o resten av familjen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar