söndag 21 januari 2018

Ännu en fantastisk helg!!

Vaknade på helt fel sida i Fredags... Men så kom jag till jobbet o mina sjukt roliga kollegor o snart vände det.
Blev en fantastiskt bra dag på jobbet. Dessutom slutade jag kl 14. Känns konstigt men så lyxigt...

Gick direkt hem vid 14, bytte om till mysbrallor o så kom Agnes från skolan. Vi 2 kröp ner i hennes säng o satte på den underbara filmen Paddington..
Efter 30min sov jag... 
Vaknade till när Astrid kom hem med en kompis. Agnes, min fina omtänksamma Agnes kom in o pussade på mig o sa att "Sov du mamma, jag håller koll på tjejerna".. 


Jag somnade inte om.. Sååå omladdad efter 45min sömn. Men låg kvar en stund under täcket lyssnade på tjejernas lek & skratt o spelade CandyCrush. 

Vid fyra drog jag till Hemse, lämnade Anders vid "fredagspokern" & hör o häpna.. JAG lämnade barnen hemma själva!!  Gick på kupan o det drog ut på tiden då jag träffade en gammal kund & så hittade jag en fantastisk röd klänning. Den hade några fläckar men damerna hjälpte mig o fick iaf bort några.
Helt fantastisk klänning som sitter som en smäck!!! 
Nederdelen är plisserad!! 

Sen blev det såklart "På spåret" med mannen. 

Älskar domdär fredagskvällarna i soffan med mannen!

Lördagen började med lååång skön sovmorgon!

Sen drog vi till Sigvalde-backen o mötte upp vänner..
Barnen åkte pulka. Kolla in tåget dom gjorde! Helt vilda!

Vi vuxna hängde vid grillplatsen. Snackade skit, grillade korv, utfodrade barnen, garvade & hade snöbollskrig.

Vilken fantastiskt vacker dag!
Vindstilla, strålande sol, vacker kölddimma, hög härlig kall luft o 10cm snö. 
Tänk om man kunde få ha det såhär hela vintern eller iaf fler än några få dagar! 
Vilken energi boost!

På lördagskvällen va vi barnfria. Vid 18 kom nästan hela "whiskey-gänget" hit o vi åt lite o hängde. Sen bar det av norrut för att välkomna & gratulera dom 2 nygifta medlemmarna som kom hem från Thailand. Vi smög vid kyrkan o såg dom komma hem.. 10min senare åkte vi dit o överraskade dom brunbrända & jetlaggade vännerna med hurra rop, riskastning och "brudvisning" med saltkringlor & Gotlandsdricka.. Sen blev vi inbjudna o det blev en härlig kväll. 

Vaknade vid 9 imorse och va helt ensam hemma. Anders åkte nämligen till Sthlm tiiidigt för att bowla & sen stanna kvar o jobba denna veckan. Kändes så konstigt. Va länge sen han va iväg nu.

Men det ska nog gå bra.

Idag har jag jobbat o barnen har varit med Fammo i stan o sett "Ferdinand"på BIO. 

Enda positiva med att Anders inte är hemma är att jag o tjejerna kan äta SOPPA!
(Anders HATAR soppa av alla slag..)

Så ikväll blev det Falukorvsoppa! 


MUMS!!!

Ännu en härligt helg är förbi o nu väntar ännu en kul arbetsvecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar