torsdag 13 december 2018

Halvvägs...


Angående förra inlägget om Astrids "Krupp"Så vill jag bara säga att jag inte skrev det för att söka "tycka synd om" sympati eller så.. Jag ville bara berätta hur det faktiskt ser ut när det händer. 
Men tack för ALL er kärlek o pepp. Det är tungt men vi "kan det" rätt bra och vet vad som funkar. Jag tycker inte synd om mig själv alls, det är bara så frustrerande & stressande när det händer. och oftast kommer det "olägligt".. Tycker liiite synd om Astrid men hon är som sagt väldigt van o cool. 

Nu är Astrid bättre. Hon hostar lite men det är "bra" vanlig hosta & hon är pigg o som vanligt. 
I Onsdags va hon tillbaka till skolan. 
Och jag ägnade min lediga dag åt att stänga in mig & vila. 
När vi stigit upp, kollat julkalendern, ätit frukost & barnen gått till skolan tog jag min kaffekopp, släckte ner hela huset och gick tillbaka till sängen, drog upp täcket till hakan & drog ner rullgardinen. 
Spelade "Candy Crush", åt godis o kollade film till kl 12.. 
Sååååå skönt o välbehövligt. 

När barnen kom från skolan va jag omladdad och full av energi.. 
Barnen lekte m kompisar medans jag förberedde middagen o myset.

När jag hämtat hem barnen så hjälptes vi åt att fixa klart middagen.
Dukade och panerade & stekte lax-nugget ihop.
Panko panerade Lax-nuggets med ris, gurk&morotssallad & go dippsås.. 

Vi kollade filmen "Mowgli" & åt middag i soffan..
Pausade filmen o plockade undan middagen, gosade ihop oss under en filt o åt grönsaker m dipp o drack läsk.. 
Filmkväll, bara sådär mitt i veckan..
 Sååå mysigt! 

I morse va jag i Stånga kyrka vid 8:30 för luciatåg. 
Så härligt & fint Luciatåg..
Smög ut vid 8:50 för att hinna till jobbet..
Och då snöade det. 
Fick liiite jul feeling..

Astrid lussade både i morse..
Och även ikväll i När Kyrka..

När vi kom hem vid 19:30 så åt dom en sen middag (Nudlar o mickrade rester från igår) som dom fixade själva medans jag fick åka o panik-köpa Mjölk på Hemse. 
När jag va hemma 30min senare kröp Astrid i säng o somnade på 10min, helt slut.. 

Nu är vi nästan halvvägs genom Anders låååånga jobb-frånvaro. Vi saknar pappan men är vid gott mod o jag tror jag har koll på allt. 
På Lördag ska Agnes o hennes kompis ha 11års kalas med tema "Julmys" här hemma med tjejerna i klassen.  ska bli mysigt att hänga med tjejerna i klassen.

Julklapparna är påväg och kommer trilla in i veckan. Tack gode gud för nät-shopping m snabb leverans när man är ute liiite i sista minuten & har väldigt lite tid! 
Och nästa Onsdag blir det packning inför resan till Blekinge för att fira jul.  

Som jag längtar! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar