onsdag 19 januari 2022

Ledig Onsdag...

 Igår kväll jobbade jag "sent" & när jag kom hem vid 20 tiden roade jag mig med att vacca massa grejer & frysa in. 

Sååå nöjd med min julklapp! 

Blev portionsbitar av pajen jag gjort att ha som nöd-matlåda....

samt Grönpeppar Paté (ÄLSKAR Paté) som jag hittade billigt med kort datum på Konsum... JA jag fick svänga inom "Konkurenten" då jag glömt handla 2 grejer på jobbet.

Alltid lika roligt/konstigt att gå in på Konsum i ICA kläder..

Paté utbudet i vanliga affärer i Sverige är riktigt tråkigt och finns bara 3-4 olika smaker och dessutom som kylvara. 
När jag va i Frankrike för 2,5år sen gick jag totalt banans i Paté-hyllan (det va lixom 2-3 hyllsektioner med helkonserver) och köpte hem määängder, typ 15-20 små burkar (Tänk samma storlek som dom små kattmats-burkarna) med olika sorter/smaker. 
Dom gick snart åt dock. 

Nu har jag iaf lite små "portionsbitar" av paté i frysen. 
Ger det en vecka innan dom är slut.. 

Idag blev en riktigt slapp ledig-Onsdag! 

Steg upp & fick iväg barnen sen tände jag en brasa & landade i soffan. 

Slösurfning, Nyhetsmorgon, nya avsnitt av serien "Heartbeats", en BECK-rulle & Hay-Day! 

Så får det va ibland.

Men när yngsta kom från skolan tog jag iaf itu med att vika tvätten & åkte och handlade. 

Middagen ikväll blev en återkommande favorit:

ICA´s urgoda färdigkryddade "Kebabspett", CousCous-sallad med feta o grönsaker med Tzatziki!

MEN... 
Alltså dethär med Corona...
På nyheterna, sociala medier & i lokal tidningarna läser man hur GALEN smittspridningen är just nu..
1000 smittade på Gotland förra veckan. 
 
Jag fattar INTE hur jag INTE blivit sjuk ännu. 
Jag jobbar i butik & träffar flera hundra människor varje dag..
Är jag immun? 
Har jag haft det utan att märka det?
Varit hemma 2-3ggr med förkylning under dessa 2 år men varje gång med Negativt provsvar. 
Och senaste 2 veckorna har jag gjort åtskilliga "snabbtester" då samhälls-smittan varit så hög här på Gotland. 
Bara för att inte riskera att smitta våra kunder.
Alla negativa såklart & ingen symtom. 
Detta virus är helt Obegripligt! 

Nästa vecka tar jag 3:e sprutan...

Nu ska jag beställa lite fröer innan det är dags att krypa i säng.
Börjar klia lite i Odlings-fingrarna trots att alla mina pallkragar är borta med en plan att hela den yta ska grävas upp & göras om radikalt innan April/maj.. 

Just nu undrar jag hur jag tänkte där... 
Ute är det 2grader & det börjar blåsa upp igen. Att gå ut och greja med trädgårdslandet finns inte på kartan.  
Men med VÅREN brukar lusten & energin runt odlingen komma så då är det bra att vara förberedd med lite förodlat tänker jag. 
Och det blir en "sporre "att göra det klart om jag har massa som ska planteras ut...

Annars får jag odla i krukor! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar