torsdag 6 januari 2022

Nytt år & ny energi!

 Okej.. Jag får tydligen se ut sådär ett tag till... 

Tills jag lär mig byta bild. 

Blogger & jag är lite bättre vänner än för ett år sen (då kunde jag inte ens ladda upp bilder).. Nu lyckas jag dock inte byta dendär bilden "till höger". Så ni får stå ut med att jag ser sådär "helylle" ut ett tag till. 

Den 1 & 2 Januari sov/slappade jag bort helt. Men det är bara att lyssna på kroppen. Har sett hela  säsong 2 av "Emelie in Paris" & "Young Royals" samt 4-5st Beck filmer. 

Det gjorde susen & i början av veckan kom dendär "nytt-år´s känslan" äntligen, tillslut.. 

Då jag bubblar av ideer, planer & massa vilja att rensa ur, förändra & komma igång.

Egentligen vill jag börja måla om diverse rum men det röstades ner av min fina & kloka hälft.

Kanske jag först borde ta itu med "surdegarna" som dom 4-5 lådorna med barnkläder jag sparat från "barnklädes-loppisar" för 6-7år sen.

Men när dendär Nyårs-energin infaller så måste jag haka på och göra något, snabbt för att hålla liv i den. 

Så jag häromkvällen testade ist något jag tänkt göra länge. 

Tog ett gammalt fint örngott och gjorde..

BIVAXDUKAR!! 

Det va lättare än jag trodde.
Finfördelade bivax på tyget..
Och sen in i ugnen i 4-5min.
Håller fukten fint runt ostarna iaf.

Häromdagen kom jag oxå på att jag sparat en jättefin "förvarings-grej" som hängde i vår hall i Åkersberga. Den har legat i en låda i snart 10år. Den heter "Herbert" och är från IKEA.
Ibland är det bra att spara på typ ALLT..

Den passade finfint i vår nya hall och kommer svälja allt sådantdär smått "hall-bös". Som solglasögon, nycklar, cykellampor, sekatör mm mm som man lastar av i hallen.

SÅ NÖJD!!! 

Kanske jag tar itu med "barn-loppis" lådorna i helgen!! 
Kanske! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar