torsdag 16 juni 2011

Återanvändning..

Att återanvända är BRA!!!


För 4år sen va jag lite små tjock och hade precis börjat boa, små shoppa & läsa på om bäbisen som skulle komma till hösten. Bland annnat hade jag läst att små tvättlappar i frotté från IKEA är ett måste. Och allt man läser är ju sant. ;-D Så jag köpten en bunt & tvättade, vek & la i lådan. Undrade lite vad jag egentligen skulle med 10st små minihanddukar till. Men men står det i "Allt om föräldrar-GRAVID" & på familjeliv.se så är det väl så....

Oktober kom & tillslut kom det en bäbis också. Och med bäbisen kom kräk, kräk & åter kräk. Minsta lilla rap blev en klick på soffan, mamman, pappan, golvet... ja överallt kräktes hon, i 8-10månader höll det på så. Och dom där små frottélapparna hamnade i smutstvätten precis efter dom plockats ur tummlaren. Jag köpte 2 paket till som snabbt kom in i rutinen "tvätta-torka-vikas-kräkas på-smutstvätthögen-tvättas-torkas....". Vi hade nog frottélappar överallt. Kan vara ett av dom top 5 bästa inköpen till bäbis vi gjort.


Men nu är bäbisarna borta & tvättlapparna ligger ensamma & skrotar längst in i handduksskåpet.... trodde ni ja.. Men nej dom används flitigt fast nu som städtrasor, eller flitigt & flitigt men iaf då&då. Luddar inte & funkar precis lika bra som alla dyra mirakeltrasor!!



Så dagens återanvändningstips: mini Frottétvättlappar har ett liv även när bäbis blivit stor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar