onsdag 1 juni 2011

18 månaders koll..

Kl 08:10 imorse vankades det 18 mån koll av Astrid.
För att för en-gång-skull ha någon koll så satt jag & Anders imorse & räknade hur många ord Astrid "kan". Så jag hade svar på någon enda fråga som BVC tanten ställer. Oftast brukar det låta -Nja jo det kanske hon kan, jag vet inte .... JOOOO!! igår så...

Astrid hängde på låset till BVC-mott, tänk om hon vetat då....
Efter lite prat om prat & kloss-stapling (fixade hon galant såklart, mitt mirakel barn) vankades det vägning & mätning. Sista gången i bäbisrummet. Vilket är tur då hon INTE uppskattade varken vågen, mätgrejen eller måttbandet... Hon blev skitsur, pekade ut & berättade att nu va hon

-"kllaaaa" (klar) hon ville -"uuuttt" (ut) och ha -"kooona" (skorna

Tyvärr va det inte över där för det blev tillbaka in i sköterskans rum och medans hon knappade in i datorn så tog Astrid mina nycklar & gick till dörren & petade in dom i låset för att öppna.. -Smaaart tjej!! sa BVC tanten... -Jaaaa! (stolt mamma)
Sen gick hon & hämtade sprutan. Astrid började nog ana oråd och ville INTE sitta i mitt knä. Lite snuttefilts muta sen va det bara att lägga armarna runt hennes armar, hålla i & blunda (avslappnat så inte hon känner av att jag inte gillar sprutan, vägrar ge mina barn mina fobier) Kände hur den lilla kroppen spändes & hon blev suuuuper ledsen & jätte besviken. Verkligen blängde förkrossat på den snälla tanten. Ställde sig vid dörren m tårar på kinderna. Men tänk va underbart vi har det i sverige där våra barn GRATIS får skydd mot allvarliga barnsjukdomar. Tror dock inte Astrid höll med om det just då.....


Såfort vi kom ut i kapprummet va det onda bortglömt & hon va ivrig att få på skorna & komma iväg till dagis... Lika glad som alltid!!!

JÄMFÖR BARNEN!!!



Agnes 18 månader!




Vikt: 11055 g




Längd:85cm






Astrid 18 månader!



Vikt:12875 g



Längd:86cm



Vilka praktungar vi har... precis som alla andra!!


Och idag så kom det ännu en praktbäbis till världen. Välkommen Maja, nu finns det 2 underbara Major här i världen!! Lycka till nyblivna mamma & pappa! Välkomna till det här livet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar