lördag 11 juni 2011

Sköna soliga lördag...

Dagen so far:



  • Jag fick sova till 08 innan barnen vaknade. Agnes vaknade iofs vid 07 & berättade att idag va det minsann Lördag sen kröp hon ner brevid mig & somnade om.


  • Åt frukost ute m nya MAMA i lugn & ro. (i 5min iaf)


  • Pappa, Anders & Agnes lägger ny trall runt lekstugan...


  • Astrid har precis somnat.


  • Har två kannor m gott vatten i kylen. Iskallt m blodgrape skivor. Viktigt att dricka sådanahär heta dagar. Barnen har fri tillgång till vatten, saft & glass.


  • Jag öppnade dörren för Jehovas vittnen nyss. Tycker synd om dom som kuskar runt i solskenet m långkjolar. Tog emot & tackade för brochyren & önskade dom en fin dag. Lite lön för mödans ka dom ha. Kan inte dissa & ogilla dom, dom vill ju så väl & tror så imponerande hårt på sin religon. Dock sympatiserar jag inte men det hindrar ju inte mig från att ändå vara artig & trevlig. Dom gjorde mig ändå lite glada på något sätt m sitt korta besök.


  • Nu ska jag testa att göra rabarberchutney m chili, ingefära & curry. Åt det hos min svågers frus syster... Supergott till grillat. Hoppas min blir lika god som den som min svågers frus farmor gjort. ;-D


Ikväll kommer bilder på dagens arbete därute & om chutneyn blir bra oxå bild på det & länk till receptet.



Hoppas ni alla får en fin fin dag därute i värmen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar