söndag 26 juni 2011

Kvällens middag & glad överraskning.


Med lite inspiration från Amanda Schulmans blogg blev det detta till middag..



½ chili (kunde tagit hela)

½ spets paprika

1 stor rödlök

3 vitlöksklyftor

massa massa massa m olivolja


Lät allt gosa ihop sig i 5-10 min sen hade jag i Coctailtomater som jag delat mitt på. Lät det gosa ännu mer medans jag roddade i Agnes mat.



Sen stekte jag korven i slantar. Älskar sådan smarrig köttrik korv. Kokade spagetti & så blandade jag ihop allt + några rivna blad basilika. Och på tallriken upptäckte vi som vanligt att jag fegat m saltet så en jädra massa drag på saltkvarnen & 2-3 m pepparkvarnen så smakade det lite som en bit av paradiset. Dumt att vara blygsam!! ;-D




Ser fram emot lunchen imorgon.....


Och den glada överraskningen då??? Jo när jag stod där & lagade mat så kom "Linas matkasse". Hade helt fått för mig att det va slut för säsongen men inte då... Sköööönt, Linas gör vardagsmaten både roligare & enklare, fast som ni ser börjar min matlagnings lust & inspiration komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar