tisdag 26 februari 2013

Onödigt men åååhhhh så roligt&fint ändå...

Ibland (eller okej, rätt ofta) så släpper jag min "regel" att saker jag köper måste vara användbara & inte bara kuriosa... Men idag lättade jag lite på den regeln...  Och kom hem med några onödiga men ändå Oj så roliga saker....
En gammal handdammsugare "Table sweeper" i orginalkartong av Carl-Arne Breger. Stor designer av bla plastföremål. Kolla på Wikki här!!  10kr

Söta små tunga (massiv metall av något slag) ananaser som är placeringskorts-hållare.. Dom vita korten är till att skriva namnet på!! Vet inte när jag ska ha dom eller om dom någonsin kommer användas till just det. Men jag tycker dom är så fina..  50kr

En uppslagsbok från 1942... Massor av kartor mm mm som viks ut ur boken. 10cm tjock&tung och såååå oaktuell men ändå så dekorativ och rolig att kika i..  10kr

Dom här kom med schenker idag. Köpt dom på Tradera! Hur härliga som helst. Sen vet jag inte hur ofta vi dricker "Bitter martini" & "Stinger" men nu har vi ett mått&shaker om vi vill göra det. Dressing måttet kommer nog däremot användas oftare.   84kr bud+frakt!!

Blev faktiskt oxå 2 användbar saker idag. En gammal cloetta Bjudgodis ask full med små zip-påsar fyllda med tillklippta blommor, blad & pluttar i filt.. 5kr!! Perfekt för ungarna att lim-pyssla med.

 Och sist men inte minst ett par röda byxor till stora nu snart blöjlösa (äääntligen) tjejen Astrid för 13kr..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar