fredag 1 februari 2013

Nya Ikea i Älmhult

Det första Ikea någonsin har ju alltid legat inne i centrala Älmhult. För massa år sen byggde dom om där lite, tyvärr skulle jag vilja säga för gamla IKEA va så himla snyggt & härligt funkis. I höst stod dock ett nytt IKEA varuhusutanför Älmhult klart. Vi åkte dit idag och när vi körde in på handelsplatsen så va jag skeptisk. Va inte helt övverens med att dom flyttat från "orginal" lokalerna... Men jag tar tillbaka det för oj vilket fint, fräscht & läckert varuhus!! Hoppas bara att dom tar vara på & återställer det gamla och gör någon sorts museum eller utställning om ikea genom tiderna där.
Det va så länge sen jag va på IKEA och jag hittade mycket fint & endel hamnade i vagnen! Massa saker jag inte visste att jag saknade.  ;-D Och så påfyllning av servett & ljus lagret.

Lite små bra block, klämmor, Washitejp & snyggt förpackade godisar..

Lite presentpapper, en kasse & en skiiiitsnygg "dramat" (sådandär shoppingväska m hjul) väska!!


Och så blev det såklart lite kupan & Återbruket!!!

Nu ska jat gå ner i bastun med en Ny härligt tjock inrednings tidning, en grön & bara sitta och vara i en bra stund!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar