måndag 11 februari 2013

Sent omsider...

Agnes är nog rätt sen med det här... Inte ens när Astrid låg i min mage så undrade hon...  Hur kom bäbisen in där? Då va hon ändå 2år.

Men nu!! Nu har hon en MASSA frågor om "varför" & "hur" som hon vill ha svar på. Och Vinga spädde nog på det härom veckan!!!!  :-D  Tyvärr är jag inte alls så pedagogisk & bra på det där snacket. Som tur va beställde jag för ett tag sen "Stora boken om VARFÖR" från bästa bokklubben lite som en uppslagsbok för barn & föräldrar om lite allt möjligt och efter ett GRYMT tips idag från en vän så klickade jag också hem "Så blev jag till" av Katerina Janouch.. Boken verkar härligt öppen, ärlig & lättläst. Den tar även upp provrörsbefruktning, adoption & kejsarsnitt!!


Så nu ska Agnes få veta.... Hur det faktiskt gick till....  :-D  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar